Green Carnation – The Future Of Yesteryear

Green Carnation – The Future Of Yesteryear

Οι GREEN CARNATION, το θρυλικό αυτό συγκρότημα από την Νορβηγία, επέστρεψε ύστερα από 14 χρόνια απουσίας με το εκπληκτικό νέο τους άλμπουμ «Leaves of Yesteryear». Ένα επικό Progressive Metal ταξίδι που καλύπτει όλες τις περιόδους της μπάντας και ανοίγει το δρόμο για ένα λαμπρό μέλλον. Προσφάτως είχαμε την τύχη να συνομιλήσουμε με τον Kjetil Nordhus, την μαγευτική φωνή των GREEN CARNATION, για το νέο τους άλμπουμ, το παρελθόν αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια.


– Γεια σου Kjetil! Θα ξεκινήσω  τη συνέντευξη  λέγοντας  συγχαρητήρια  για το νέο σας άλμπουμ που είναι καταπληκτικό! Πιστεύω ότι, αν και διατηρεί την ταυτότητά σας, έχει επίσης ένα φρέσκο ήχο και σας κινεί σε μια νέα κατεύθυνση ως μπάντα. Συμφωνείς με αυτό;

Kjetil Nordhus:  Ναι, αυτός ήταν και ένας από τους στόχους του άλμπουμ για εμάς. Επιστρέφοντας μετά από  ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα  –  14 χρόνια  –  δεν είχε πραγματικά νόημα να κάνουμε κάτι που έχουμε κάνει πριν. Αλλά ακόμα, ήταν σημαντικό για μας να κρατήσουμε την ταυτότητα της μπάντας, τα τυπικά στοιχεία GREEN CARNATION . Κοιτάζοντας πίσω, έχουμε κυκλοφορήσει πέντε άλμπουμ που ήταν πραγματικά διαφορετικά μεταξύ τους, που δείχνει ότι πάντα ακολουθούσαμε το ένστικτό μας. Είπαμε για παράδειγμα «ας κάνουμε ένα ακουστικό άλμπουμ» και κάναμε ένα ακουστικό άλμπουμ. Είπαμε, «ας κάνουμε ένα άλμπουμ με ένα μόνο κομμάτι»,  και κάναμε ένα άλμπουμ με ένα μόνο κομμάτι . Στη συνέχεια, «ας κάνουμε ένα Prog rock άλμπουμ»  και κάναμε ένα  Prog rock άλμπουμ, κλπ. Σε όλα τα άλμπουμ νομίζω ότι θα βρεις κάποια κομμάτια και μέρη τραγουδιών που είναι χαρακτηριστικά για GREEN CARNATION. Προσπαθήσαμε λοιπόν να δουλέψουμε λίγο με τη μουσική μας ταυτότητα και να συγκεντρώσουμε όλες αυτές τις τυπικές GREEN CARNATION πτυχές σε ένα άλμπουμ.

– Νομίζω ότι τα καταφέρατε και υποθέτω ότι είστε ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα;

Kjetil Nordhus:  Ναι, νομίζω ότι είμαστε, και μπορώ να μιλήσω εκ μέρους όλων των μελών στο συγκρότημα και όλων όσοι εμπλέκονται ότι είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με αυτό. Μάλλον επειδή  καταφέραμε να κάνουμε αυτό που θέλαμε;

Προφανώς, είναι ένα τεράστιο μπόνους για εμάς ότι αρέσει και σε άλλους ανθρώπους επίσης και θα ακούσετε κάθε μπάντα να λέει κάτι τέτοιο, αλλά είχαμε ένα φιλόδοξο στόχο με αυτό άλμπουμ, και αυτό ήταν  να μην συμβιβαστούμε σε τίποτα. Κάναμε μερικές τολμηρές επιλογές νομίζω, όπως το να  συμπεριλάβουμε μόνο τρία νέα τραγούδια για παράδειγμα. Πολλοί μας ρωτάνε γι’ αυτό. Η εξήγηση είναι ότι θέλαμε ένα άλμπουμ χωρίς fillers. Θέλαμε ένα άλμπουμ που θα σε κρατήσει από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Τα πάντα είναι εκεί για κάποιο λόγο.

– Αυτό είναι απολύτως κατανοητό. Να μετράει κάθε δευτερόλεπτο.

Kjetil Nordhus: Κάθε δευτερόλεπτο να μετράει ακριβώς. Είχαμε ίσως τρία ή τέσσερα ή πέντε νέα τραγούδια που θα μπορούσαμε να έχουμε συμπεριλάβει, αλλά χρειαζόμασταν το άλμπουμ να αποφασίσει τι επρόκειτο να είναι σε αυτό. Θέλαμε αυτό το ταξίδι από το πρώτο στο τελευταίο δευτερόλεπτο. Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε στοιχεία που δεν ανήκανε 100% εκεί μέσα. Γι’ αυτό το άλμπουμ κατέληξε σε αυτή τη μορφή και αυτό ήταν που θέλαμε να κάνουμε. Νομίζω ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο είμαστε τόσο ευχαριστημένοι με αυτό. Δεν είχαμε για παράδειγμα εγωισμούς του τύπου: «Έχω ένα νέο τραγούδι, μου αρέσει, πρέπει να είναι στο άλμπουμ…» και άλλα τέτοια συναφή.  

– Ναι, καταλαβαίνω. Νομίζω ότι το άλμπουμ χαρακτηρίζεται όντως από μια συνοχή και ακούγεται σαν να είστε σε εκπληκτική φόρμα. Κάθε κριτική που έχω διαβάσει βασικά το επαινεί, οπότε κάτι πρέπει να σημαίνει αυτό ε;

Kjetil Nordhus: Ναι, φυσικά και σημαίνει. Ήταν κάτι που συνέβη μετά την επιστροφή μας το 2016 για να  κάνουμε την επανένωση για το «The Light of Day, Day of Darkness» εδώ. Δεν είχαμε συμφωνήσει από πριν ότι θα συνεχίσουμε μετά από αυτό, γιατί θέλαμε να δούμε πώς θα ήταν να ξαναπαίζαμε μαζί. Φυσικά και ήταν υπέροχα για εμάς να παίζουμε και πάλι μαζί και όλες αυτές οι συναυλίες το 2016 ήταν εκπληκτικές. Έτσι, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε. Είπαμε, «Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε νέα μουσική. Ας δούμε αν το έχουμε μέσα μας να κάνουμε ένα δίσκο αρκετά καλό για να είναι το έκτο GREEN CARNATION άλμπουμ». Γιατί δεν είναι κάτι που θα μπορούσες να προεξοφλήσεις, καθώς είμασταν όλοι 10 με 15 χρόνια μεγαλύτεροι από την τελευταία φορά που κάναμε κάτι μαζί. Και το μόνο πράγμα που δεν θέλαμε να κάνουμε είναι να κυκλοφορήσουμε κάτι που δεν θα ήταν εξαιρετικά καλό, γι’ αυτό και αφιερώσαμε πάρα πολύ χρόνο στη σύνθεση του δίσκου. “Πετώντας” μερικά τραγούδια, φέρνοντας μερικά, προσπαθήσαμε αρκετά να καταλάβουμε πώς να φτιάξουμε το άλμπουμ έτσι ακριβώς όπως το θέλαμε. Την απόφαση λοιπόν για να κάνουμε το νέο άλμπουμ την πήραμε στις αρχές του 2019.

– Μόλις πέρυσι; Οπότε δεν σας πέρασε καθόλου από το μυαλό από τότε που επιστρέψατε πριν τόσα χρόνια; Ήταν το 2014, σωστά;

Διαβάστε την κριτική του THEGALLERY.GR για το δίσκο των GREEN CARNATION «Leaves of Yesteryear», εδώ

Kjetil Nordhus: Ναι. Και μετά από αυτές τις παραστάσεις το 2014, αρχίσαμε στη συνέχεια να προετοιμαζόμαστε για τις παραστάσεις του 2016 που μας πήρε περίπου ενάμιση χρόνο για να ετοιμαστούμε. Αυτό ήταν χιλιάδες ώρες προετοιμασία.
Ξέρεις, επιστρέφοντας μετά από τόσα χρόνια για να κάνουμε το «Light of Day, Day of Darkness» δεν θέλαμε να δώσουμε στο κοινό κάτι που ήταν 95 ή 96%. Αυτά τα τελευταία ποσοστά, απαιτούν πάρα πολύ δουλειά. Μπορείς να φτάσεις μέχρι ένα ορισμένο επίπεδο αρκετά εύκολα, αλλά το να πας από κάτι που είναι καλό στο κάτι που είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις; Αυτό είναι πολύ σκληρή δουλειά.

– Συμφωνώ. Αυτό το επίπεδο αφοσίωσης και πάθους πρέπει να εκτιμήθηκε βαθιά από τους οπαδούς σας. Όσον αφορά την δισκογραφική σας εταιρεία, επιστρέψατε στην Season Of Mist.  Ήταν μια εύκολη απόφαση ή σκεφτήκατε και άλλες εταιρείες;

Kjetil Nordhus: Αφότου αποφασίσαμε ότι επρόκειτο να κάνουμε ένα νέο άλμπουμ, είχαμε μια ιδέα για το τι θέλουμε να κάνουμε με το συγκρότημα, η οποία ιδέα μας πήγαινε μέχρι και το 2023. Εννοείται όμως ότι τώρα στην κατάσταση που βρισκόμαστε, ίσως χρειαστεί να αλλάξουμε λίγο αυτά τα σχέδια, αλλά μιλήσαμε με ίσως πέντε ή έξι εταιρείες για να κάνουμε μια βραχυπρόθεσμη συνεργασία ή μια πιο μακροπρόθεσμη  συνεργασία. Θυμάμαι ότι μιλήσαμε με τον Michael από την Season Of Mist, αφού παίξαμε στο Roadburn το  2016. Μας ζήτησε να επικοινωνήσουμε μαζί του σε περίπτωση που θα θέλαμε να κάνουμε κάτι καινούργιο, καθώς είχαμε δουλέψει ξανά με τη Season Of Mist στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έτσι, έγινε προφανές για εμάς όταν μιλήσαμε με διαφορετικές εταιρείες ότι ο Michael πιστεύει πραγματικά στο συγκρότημα, ότι η Season of Mist πιστεύει πραγματικά στο συγκρότημα, και πιστεύει σε αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε τα επόμενα χρόνια. Μέχρι τώρα λοιπόν είναι μια τέλεια συνεργασία. Η Season Of Mist μου  φαίνεται να έχει μεγαλώσει αρκετά από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

– Το ίδιο πιστεύω και εγώ. Έχει πάρα πολλές εκπληκτικές μπάντες στον κατάλογό της.

Kjetil Nordhus:  Είναι πολύ  διαφορετικό να συνεργάζεσαι μαζί τους τώρα, διότι  προηγουμένως, 15-20  χρόνια πριν, μιλούσαμε με τον μάνατζερ της εταιρείας για τα πάντα. Τώρα, έχει ανθρώπους για τα πάντα που είναι έμπειροι στα πάντα. Και αυτό είναι πολύ ωραίο.

– Σίγουρα. Ποια θα λέγατε ότι είναι η ισχυρότερη αγορά για σας αυτή τη στιγμή; Ευρώπη ή ΗΠΑ; Έχεις καμιά ιδέα γι’ αυτά τα πράγματα;

Kjetil Nordhus:  Ναι, είναι εύκολο πλέον να πάρεις μια ιδέα καθώς μπορείς πολύ εύκολα να πάρεις στατιστικά στοιχεία από το Spotify, για παράδειγμα, και παρόμοιες πλατφόρμες. Η μεγαλύτερη αγορά μας είναι οι ΗΠΑ, αλλά είναι άδικο να λέω κάτι τέτοιο για την Ευρώπη, διότι αν συγκρίνεις την Αμερική με την Ευρώπη, νομίζω ότι η Ευρώπη θα είναι μεγαλύτερη. Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι αρκετά μεγάλες. Νορβηγία, προφανώς, οι ΗΠΑ και η Φινλανδία. Η Φινλανδία είναι αρκετά μεγάλη τώρα που το σκέφτομαι. Νομίζω ότι το Ελσίνκι είναι μία από τις πόλεις με τις περισσότερες τουλάχιστον ακροάσεις στο Spotify.

– Ναι ε; Πιστεύω ότι το ευρωπαϊκό κοινό είναι πιο συνηθισμένο στον ήχο σας, ενώ οι ΗΠΑ, κατά τη γνώμη μου, δεν ήταν τόσο μεγάλη σε αυτό. Όταν ξεκινήσατε στις αρχές της δεκαετίας του ’00, το Nu Metal μαζί με το ανερχόμενο Metalcore μάζευαν όλα τα φώτα της δημοσιότητας, έτσι δεν υπήρχαν πολλοί οπαδοί που να τους έλκυε η σκοτεινή μουσική σας. Τώρα όμως νομίζω ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα. Βλέπουμε πολλές Progressive μπάντες, να γίνονται όλο και πιο δημοφιλής στις ΗΠΑ, όπου είναι αρκετά θετικό.

Kjetil Nordhus:  Ναι, είναι αλήθεια. Προφανώς, μιας και έχει μεγαλύτερο πληθυσμό, δεν μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ίσως οι ΗΠΑ είναι στην κορυφή, αλλά αν να διαιρέσεις τις ΗΠΑ σε όλες τις πολιτείες της, δεν είμαι σίγουρος αν κάποια από αυτές τις πολιτείες θα είναι στην κορυφή της λίστας.

– Αυτό είναι πολύ πιθανό. Είναι υπέροχο όμως ότι έχετε οπαδούς από όλο τον κόσμο. Ακούς κανένα  μοντέρνο συγκροτήματα παρεμπιπτόντως;

Kjetil Nordhus:  Ναι. Νομίζω ότι είμαι ο τύπος από τους GREEN CARNATION που ακούει την περισσότερη σύγχρονη μουσική. Έχω χρησιμοποιήσει αυτήν την περίοδο με τον ιό για να ανακαλύψω τραγούδια, άλμπουμ ακόμα και είδη. Το περασμένο καλοκαίρι έκανα μια βαθιά βουτιά στο Sludge που δεν ήξερα και πάρα πολλά για αυτό πιο πριν. Υπάρχει αυτό το φεστιβάλ στην Ολλανδία, στο οποίο έχω παρευρεθεί ως ακροατής αλλά και ως καλλιτέχνης, που ονομάζεται Roadburn.

– Ω ναι! Είναι πολύ δημοφιλές.

Kjetil Nordhus:  Ναι είναι. Και δεν είναι ένα φεστιβάλ ενός είδους μόνο. Είναι ένα σύγχρονο φεστιβάλ μουσικής που παρουσιάζει πολλά σχήματα που δεν είχα ακούσει ποτέ μου ξανά. Το κοινό στοιχείο με όλα τα συγκροτήματα που συμμετέχουν σε αυτό το φεστιβάλ είναι ότι είναι όλα ασυμβίβαστα προς την τέχνη τους.

– Αυτό είναι αλήθεια. Είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα φεστιβάλ κάθε χρόνο.

Kjetil Nordhus:  Και αυτό είναι αυτό που ψάχνω όταν ακούω νέα μουσική τώρα – είναι η ασυμβίβαστη σχέση με την τέχνη σου. Θα μπορούσαμε να το πούμε ίσως και μη εμπορική μουσική, αλλά μου αρέσει η Pop οπότε…

– Ναι, κι εγώ το ίδιο. Με τα χρόνια έμαθα να μου αρέσουν τα πάντα.

Kjetil Nordhus:  Ακριβώς! Το Post-Rock είναι επίσης ένα είδος που μου αρέσει να εξερευνώ. Έχω γίνει ένας πραγματικά μεγάλος οπαδός των CULT OF LUNΑ  για παράδειγμα. Και μέσω αυτών, της Julie Christmas και της Chelsea Wolf.

– Υπέροχες φωνές!

Kjetil Nordhus:  Ναι, εκπληκτικές! Και επίσης, της Emma Ruth Rundle.

– Δεν την έχω ακουστά.

Kjetil Nordhus: Όχι ε; Εδώ και καιρό ακούω μια λίστα που την έφτιαξε μια φίλη μου που είναι γνώστης όλων αυτών των σύγχρονων καλλιτεχνών. Έφτιαξε λοιπόν μια λίστα στο Spotify στην αρχή της περιόδου του ιού που ονομάζεται The High Priestess. Την χρησιμοποιώ για να ψαχτώ με νέους καλλιτέχνες, διότι η λίστα αυτή απαρτίζεται μόνο από τραγουδίστριες. Δεν είναι τίποτα πολιτικό. Αλλά είναι πραγματικά καταπληκτική. Και ξέρεις καθώς ακούς διάφορους καλλιτέχνες, ανακαλύπτεις και άλλους και αυτό είναι κάτι που με ευχαριστεί αρκετά.

– Έχω ανακαλύψει πολλές νέες μπάντες από το Spotify. Αρχικά, δεν ήμουν οπαδός, αλλά έχει γίνει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να ανακαλύπτεις νέα μουσική.

Kjetil Nordhus: Είναι αλήθεια, όντως.

– Μίλησες για τις συναυλίες που κάνατε πίσω στο 2014, ότι ήταν πραγματικά καλές και λάβατε πολλή θερμή ανταπόκριση από τους οπαδούς. Θα έλεγες ότι αυτή ήταν η καθοριστική στιγμή που σας έκανε να συνειδητοποιήσετε ότι πρέπει να μετατρέψετε αυτή την προσωρινή επανένωση σε κάτι μόνιμο;

Kjetil Nordhus:  Διαλύσαμε την μπάντα το 2006 νομίζω. Αν ρώταγες κάποιο από τα παιδιά το 2006-7-8-9-10 ή ίσως ακόμη και 2011, αν επρόκειτο ποτέ να επανασυνδεθούμε, νομίζω ότι έπαιρνες την ίδια απάντηση από όλους: «Όχι, αυτό δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί». Αλλά κατά τη διάρκεια του 2012, μίλησα λίγο με τον Tchort και με τον Stein Sordal ότι ίσως θα ήτανε μια καλή φάση να κάναμε μόνο μια συναυλία απλά για το χαβαλέ και να δούμε πώς θα ήτανε, γιατί δεν είχαμε καμία έχθρα μεταξύ μας ή κάτι τέτοιο. Έτσι, η προσφορά ήρθε από το φεστιβάλ που είχαμε παίξει το 2005. Ήταν εκεί που ηχογραφήσαμε το DVD «Under the Dam». Ξέρεις, στην κορυφή των νορβηγικών βουνών, κάτω από τα νερά.. Είμασταν η πρώτη μπάντα που έπαιξε κάτω από το φράγμα, και τώρα το 2014, επρόκειτο να το γκρεμίσουν, ολόκληρο το  φράγμα! Έτσι, μας ρώτησαν αν θέλαμε να είμαστε και η τελευταία μπάντα που θα έπαιζε εκεί. Αυτό ήταν μια καλή δικαιολογία για να μιλήσουμε όλοι ξανά μαζί. Είπαμε να το κάναμε και να βλέπαμε πώς θα είναι και θα αποφασίσουμε μετά αν θα κάναμε κάτι περισσότερο. Θυμάμαι είχαν έρθει οπαδοί από 13 ή 14 διαφορετικές χώρες  –  από τις ΗΠΑ, από την Αυστραλία και γενικά από όλο τον κόσμο  –  για να δούνε τη συναυλία, η οποία υπήρξε προφανώς ένα εξαιρετικό κίνητρο για εμάς καθώς είδαμε ότι οι οπαδοί δεν μας είχαν ξεχάσει. Στη συνέχεια, κοιτάξαμε να δούμε εάν υπήρχε στον ορίζοντα καμία ειδική ημερομηνία για την μπάντα και είδαμε ότι σε δύο χρόνια από τότε, θα ήτανε η επέτειος του «Light of Day, Day of Darkness». Έτσι αποφασίσαμε να το κάνουμε και αυτό και να βλέπαμε για το πως θα νιώθαμε να συνεχίσουμε με κάτι πιο μακροπρόθεσμο.

– Και εδώ είμαστε σήμερα, με ένα νέο άλμπουμ και σχέδια τουλάχιστον μέχρι το 2023! Ανέφερες νωρίτερα ότι είχατε γράψει κάποια άλλα τραγούδια που δεν κατέληξαν στο άλμπουμ. Μπορούμε να περιμένουμε  μια μελλοντική κυκλοφορία, ίσως ένα  EP, με αυτά τα τραγούδια;

Kjetil Nordhus: Το συζητούσαμε αυτό με την εταιρεία πρόσφατα. Επειδή είχαμε ένα σχέδιο το οποίο όμως δεν περιλαμβάνει κάποιο EP. Την επόμενη χρονιά θα επανακυκλοφορήσουμε το «Acoustic Verses» σε remastered βινύλιο με κάποια επιπλέον τραγούδια και ένα καινούργιο εξώφυλλο. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με την κίνηση αυτή, διότι τότε θα έχουμε ακόμα να γιορτάσουμε ακόμη μία επέτειο (γέλια). Επίσης από το 2017 έχουμε δουλέψει σε ένα άλλο μακροπρόθεσμο σχέδιο, να κυκλοφορήσουμε τρία νέα άλμπουμ ταυτόχρονα!

– Τρία άλμπουμ; Αυτά είναι υπέροχα νέα!

Kjetil Nordhus: Ναι! Έτσι όπως βλέπεις έχουμε σχέδια για όλα αυτά, αλλά στη συνέχεια, ήρθε ο COVID19 και μας τα έκανε όλα άνω κάτω. Αλλά σε αυτήν την περίοδο, καταφέραμε και γράψαμε ένα νέο τραγούδι, ένα δεκάλεπτο Prog έπος!

Τέλεια νέα! Θα σε ρωτούσα για να είμαι ειλικρινής, αν σε ενέπνευσε αυτή η κατάσταση με τον ιό.

Kjetil Nordhus: Ναι. Ο Stein Sordal είναι ο κύριος συνθέτης για τα νέα τραγούδια στο νέο άλμπουμ και  βρήκαμε αυτόν τον τρόπο συνεργασίας, που λειτουργεί πολύ καλά για μένα και αυτόν. Δουλεύουμε και οι δύο μαζί πάνω στα τραγούδια και μετά τα δείχνουμε στα υπόλοιπα μέλη. Μας κάνουν κάποια σχόλια και στη συνέχεια κάνουμε κάποιες αλλαγές, μέχρι να μείνουμε όλοι ευχαριστημένοι. Έτσι κάναμε και αυτό το νέο τραγούδι με το οποίο είμαστε όλοι απίστευτα ευχαριστημένοι. Αυτός είναι ο λόγος που επικοινωνήσαμε με την εταιρεία μας τώρα μήπως  – επειδή πρέπει να αναβάλουμε τόσα πολλά πράγματα τώρα  – να κάνουμε ένα EP ή κάτι παρόμοιο για να διατηρήσουμε τo ενδιαφέρον του κόσμου.

– Ναι, αρκετά συγκροτήματα κάνουν παρόμοιες κινήσεις για να κρατάν το ενδιαφέρον των οπαδών τους.

Kjetil Nordhus:  Αλλά δυστυχώς αυτό εξαρτάται από τα χρήματα. Όπως πάντα! Δεν έχουμε καταλάβει πώς θα μπορέσουμε να το κυκλοφορήσουμε γιατί θα μας κοστίσει ίσως έξι με επτά χιλιάδες ευρώ για να το κάνουμε ακριβώς έτσι όπως το θέλουμε, με το μουσικό βίντεο και όλα αυτά. Δεν έχουμε τα λεφτά και είναι λίγο περίπλοκο. Δεν είναι εύκολο να κάνουμε crowdfunding όταν δεν έχουμε ένα φυσικό προϊόν για να δώσουμε στους οπαδούς, γιατί αυτό είναι βασικά σαν επαιτεία. Νομίζω ότι θα προσπαθήσουμε να είμαστε λίγο δημιουργικοί με αυτό και να δούμε αν θα μπορέσουμε να βρούμε κάτι έξυπνο που οι οπαδοί θα θέλουν να κάνουν μαζί μας.

– Λοιπόν αυτό ακούγεται σαν ένα σχέδιο και ελπίζω να πάει καλά γιατί τώρα δεν μπορώ να περιμένω να ακούσω το τραγούδι!

Kjetil Nordhus:  Ήμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το τραγούδι αυτό έτσι ελπίζω πραγματικά ότι κάποια μέρα θα καταφέρουμε να το κυκλοφορήσουμε.

– Σταυρώνω τα δάκτυλά μου για καλή τύχη. Πίσω στο άλμπουμ τώρα, τι σας οδήγησε να διασκευάσετε το «Solitude» από BLACK SABBATH;

Kjetil Nordhus:  Είναι μερικοί λόγοι για αυτό. Λοιπόν, πρώτα από όλα, το τραγούδι αυτό υπάρχει στο συγκρότημα ήδη εδώ και μερικά χρόνια. Νομίζω το είχε προτείνει ο Stein Sordal για την ηχογράφηση του  «Acoustic Verses» το 2004-5, αλλά τελικά επιλέξαμε κάποιο άλλο αντί αυτού. Το είχαμε όμως ακόμα στο μυαλό μας και το 2014 αρχίσαμε να δουλεύουμε σε αυτήν την ακουστική στούντιο συναυλία για το YouTube, η οποία τελικά όμως δεν πραγματοποιήθηκε. Το «Solitude» ήταν το πρώτο τραγούδι που διασκευάσαμε σαν μπάντα. Όταν είδαμε στη συνέχεια πώς διαμορφωνόταν το νέο άλμπουμ και η δομή του, χρειαζόμασταν αυτό το τελευταίο τραγούδι που θα ήτανε το ιδανικό κλείσιμο. Και τότε, εξετάσαμε το «Solitude» και στιχουργικά αλλά και σαν διάθεση, και διαπιστώσαμε ότι ήταν 100% τέλειο για τον τρόπο που έπρεπε να τελειώσει το άλμπουμ. Γι’ αυτό λοιπόν είναι εκεί.

– Είναι μια υπέροχη διασκευή και όντως ένα ιδανικό κλείσιμο σε ένα υπέροχο άλμπουμ!

Kjetil Nordhus:  Θα μπορούσαμε να βάζαμε ένα πιο progressive τραγούδι στο τέλος, αλλά θα είχε αλλάξει ολόκληρο το άλμπουμ αν το είχαμε κάνει αυτό. Οπότε είμαι πραγματικά χαρούμενος που επιτρέψαμε στους εαυτούς μας να αφήσουμε το άλμπουμ να «αποφασίσει» ποιο τραγούδι έπρεπε να τελειώσει το άλμπουμ.

– Ναι, συμφωνώ απόλυτα. Ας μιλήσουμε τώρα για το «My Dark Reflections of Life and Death». Γιατί επιλέξατε να ηχογραφήσετε ξανά αυτό το τραγούδι από το πρώτο σας άλμπουμ;

Kjetil Nordhus:  Ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε  –  γιατί συζητήσαμε πολύ για αυτό το άλμπουμ, περισσότερο από ό,τι συνηθίζαμε να κάνουμε στο παρελθόν. Ίσως αυτό είναι λόγω της ηλικίας (γέλια) ή ίσως επειδή γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να ξέρεις τι πραγματικά θέλεις να κάνεις. Υπάρχει ένα ορισμένο επίπεδο ανασκόπησης στο άλμπουμ. Ο καθένας πιστεύω ότι μπορεί να το ακούσει, αν και έχει γίνει με ένα νέο τρόπο, με ένα πιο σύγχρονο τρόπο, που ίσως μερικές φορές δείχνει και προς το μέλλον ακόμα. Νομίζω ότι κάναμε κάτι σε αυτό το άλμπουμ που δεν έχουμε κάνει ποτέ πριν.

– Θα έλεγα ότι είναι σαν μια γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος.

Kjetil Nordhus: Ακριβώς! Και αυτό το πρώτο άλμπουμ των GREEN CARNATION, το μόνο μέλος στο συγκρότημα από το πρώτο και το δεύτερο άλμπουμ ήταν ο Tchort. Ο οποίος άλλαξε ολόκληρο το line-up πριν από το «Light of Day, Day of Darkness» και το σημερινό line-up είναι βασικά το ίδιο με αυτό το άλμπουμ. Έτσι, το «Journey Through The Night» δεν ήταν πραγματικά κάτι που ήταν στο μυαλό μας. Θέλω να πω, είναι ακόμα εκεί, είναι ένας GREEN CARNATION δίσκος, αλλά έχει τη δική του ιστορία και θέλαμε να το φέρουμε αυτό, στη δική μας ιστορία. Επίσης, το «Dark Reflections of Life and Death» είναι ίσως το πιο σημαντικό τραγούδι που έγραψαν οι GREEN CARNATION ποτέ, επειδή είναι στην ουσία η βάση του συνόλου του «Light of Day, Day of Darkness». Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν, αυτό το άλμπουμ είναι μια μεγάλη ιστορία που προέρχεται από αυτό το τραγούδι.

– Σαν μια εκτεταμένη έκδοση αυτού του τραγουδιού..

Kjetil Nordhus:  Ναι, οπότε αν δεν ήταν αυτό το τραγούδι, δεν θα υπήρχε το «Light of Day, Day of Darkness» πιθανώς και χωρίς αυτό, τουλάχιστον η ιστορία των GREEN CARNATION θα ήταν…

– Εντελώς διαφορετική;

Kjetil Nordhus: Ίσως να μην υπήρχαμε καν! Επειδή αυτό είναι το άλμπουμ ήταν που μας έκανε γνωστούς. Οπότε υπάρχουν πολλοί λόγοι. Προσθέσαμε το τραγούδι αυτό στις ζωντανές μας εμφανίζεις το 2017 ή το 18. Και τότε έπρεπε να κάνουμε αυτή την ελαφρώς νέα του έκδοση, επειδή παίζουμε τα κομμάτια διαφορετικά από ότι στα άλμπουμ και αυτό ακριβώς λειτούργησε τόσο καλά ζωντανά, διότι ακουγόταν για εμάς τουλάχιστον, ότι αυτό είναι κάτι που θα μπορούσαμε να έχουμε γράψει σήμερα.

– Ναι, σίγουρα. Είναι ένα επικό, σκοτεινό ατμοσφαιρικό τραγούδι που σε ενθουσιάζει από την πρώτη νότα!

Kjetil Nordhus:  Έτσι, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτό το τραγούδι είναι στο άλμπουμ. Είναι επίσης ένα εξαιρετικά σημαντικό τραγούδι. Είναι αυτό το βαρύ, μεγάλο κεντρικό κομμάτι που κρατά τα πάντα μαζί. Ολόκληρο το άλμπουμ χτίστηκε γύρω από αυτό το κεντρικό κομμάτι. Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι για τα πάντα σε αυτό το άλμπουμ που μένω λίγο έκπληκτος όταν το σκέφτομαι κάθε φορά πως καταφέραμε και κάναμε τα πάντα να ταιριάξουν.

– Αυτό δείχνει πόσο πολύ δουλειά έχετε κάνει σε αυτό το άλμπουμ. Προχωρώντας, ποιες θα λέγατε ότι ήταν οι επιρροές σας τότε, όταν πρωτοξεκινήσατε το συγκρότημα;

Kjetil Nordhus: Οι GREEN CARNATION είναι προφανώς μια μπάντα που εξελίσσεται πολύ. Επίσης, όταν πρόκειται για τέτοια πράγματα, επειδή  το «Light of Day, Day of Darkness» προφανώς, για τους ανθρώπους που γνωρίζουν την ιστορία πίσω από αυτό, η έμπνευση για αυτό το μεγάλο τραγούδι είναι του Tchort. Όλα είναι μέσα στο κεφάλι του Tchort ξέρεις. Από αυτό το σημείο, φέρνοντας νέους μουσικούς στο συγκρότημα, κατέληξε να έχει άλλους ανθρώπους να συνθέτουν τραγούδια, άλλους για στίχους κοκ. Στο «Acoustic Verses» για παράδειγμα, όλοι μας έγραψαν τραγούδια. Ο ντράμερ είχε ένα τραγούδι, εγώ έγραψα ένα τραγούδι, οι κιθαρίστες είχαν ένα τραγούδι, ο Tchort είχε ένα τραγούδι… Όπως βλέπεις είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσω τι επιρροές μας επειδή ήταν τόσες πολλές διαφορετικές, έχοντας τόσους πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους να γράφουν μουσική. Θα ήταν οτιδήποτε από νορβηγικό Black Metal σε Pop συγκροτήματα όπως οι AHA αλλά και BLACK SABBATH και PINK FLOYD. Και νομίζω ότι αυτό είναι που έκανε τους GREEN CARNATION να ακουγόμαστε όπως κάνουμε σήμερα, επειδή είμαστε εξαιρετικά διαφορετικοί όταν πρόκειται για τα γούστα μας και από που καταγόμαστε μουσικά. Ο Tchort  προφανώς προέρχεται από το extreme metal, αλλά είναι επίσης και ο μεγαλύτερος, ξέρεις, ο τύπος που θα φέρει την πιο μεγάλη επιρροή των PINK FLOYD στο συγκρότημα. Εγώ δεν ανήκω σε συγκεκριμένο είδος, αλλά όπως σου είπα ακούω πολλή σύγχρονη μουσική. Από την άλλη πλευρά, ο Stein Soldar που συνεισφέρει πάρα πολλές μουσικές ιδέες, του αρέσει η Outlaw Country, η Pop και τα παλιά BLACK SABBATH.

– Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και νομίζω ότι εξηγεί τη μοναδικότητα του ήχου σας.

Kjetil Nordhus: Ναι. Ακόμα αν και είμαστε πραγματικά διαφορετικοί, νομίζω ότι μέσα στο DNA μας, έχουμε και το DNA των GREEN CARNATION.  

– Και αυτό είναι λογικά αυτό που σας ενώνει. Θέλω να σε ρωτήσω στη συνέχεια να μας πεις μερικά πράγματα για το νέο μέλος, τον Jonathan Perez;

Kjetil Nordhus: Λοιπόν τον ξέρω σχεδόν για όλη μου τη ζωή. Μεγαλώσαμε στο ίδιο μέρος και παίξαμε σε μερικές μπάντες μαζί παλαιότερα. Είναι ο ντράμερ που πάντα θέλαμε να έχουμε στο συγκρότημα, και μας βοήθησε να κάνουμε τα πάντα τέλεια και όλα ταιριάζουν μεταξύ τους. Όλα τα παιδιά στην μπάντα τον ήξεραν από πριν, αλλά είναι ένας φίλος μου από τότε που ήμασταν παιδιά. Τον ξέρω επίσης και από περιοδείες και παρόμοια σκηνικά. Ήταν μια πραγματικά καλή προσθήκη για τους GREEN CARNATION, τόσο κοινωνικά όσο και μουσικά.

– Κρίνοντας από το παίξιμό του στο άλμπουμ, ακούγεται πολύ ταλαντούχος.

Kjetil Nordhus:  Ναι, είναι πολύ ταλαντούχος, και τον πιέζουμε να πάει ακόμα παραπέρα. Νομίζω ότι αυτό που έκανε στο άλμπουμ είναι ακριβώς αυτό που απαιτούσαν τα τραγούδια και φυσικά αυτό που συμφωνήσαμε. Αλλά τον σπρώχνουμε να πειραματιστεί περισσότερο με το παίξιμό του όπως ενθαρρύνουμε ο ένας τον άλλο. Το κάνουμε αυτό ώστε να μην μένουμε στάσιμοι. Δεν θέλουμε οι GREEN CARNATION να γίνουν μία μπάντα που να μην εξελίσσεται. Θέλουμε πάντα να κινείται.

– Τέλεια. Περιμένουμε λοιπόν να ακούσουμε περισσότερα από τον κ. Perez στο μέλλον και περισσότερους πειραματισμούς από την μπάντα. Πρόσφατα κάνατε μια ζωντανή αναμετάδοση. Πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν πολύ εντυπωσιακό. Νομίζω ότι ήταν ακόμα καλύτερα και από το να βλέπεις DVD. Ο ήχος και η ποιότητα της εικόνας ήταν εκπληκτικά. Τι γνώμη έχεις γι’ αυτή την εμπειρία; Πρέπει να ήταν κάτι πολύ μοναδικό.

Kjetil Nordhus: Ναι. Οι GREEN CARNATION είναι μια μπάντα που έχει κάνει κάποια εξαιρετικά πράγματα στο παρελθόν, όπως το «Under the Dam» DVD για παράδειγμα. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο στη ζωή μου.  Κάνοντας ένα τραγούδι που διαρκεί μία ώρα ,δεν είναι κάτι που έχουν κάνει πολλές άλλες μπάντες. Επίσης, το «Last Day of Darkness» DVD με το ντοκιμαντέρ και όλα αυτά… Είναι σαν να είμαστε μια το περισσότερο-είναι-περισσότερο μπάντα. Όταν κάνουμε κάτι, κάνουμε ό, τι είναι αναμενόμενο και στη συνέχεια  προσπαθούμε να κάνουμε κάτι λίγο περισσότερο. Οπότε για εμάς, όταν μας ήρθε η ιδέα να κάνουμε μια ζωντανή αναμετάδοση λόγω του COVID-19, είπαμε «εντάξει, μπορούμε να το κάνουμε αυτό» αλλά δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι, ξέρεις, στην κουζίνα μας με ένα κινητό τηλέφωνο, επειδή οι οπαδοί μας αξίζουν πολύ περισσότερα από αυτό. Είναι το πρώτο πάρτι κυκλοφορίας νέου δίσκου μας εδώ και 14 χρόνια, γι’ αυτό μαζέψαμε όλα τα καλά μυαλά που θα μπορούσαμε στη μικρή γενέτειρά μας στη Νορβηγία – και ευτυχώς υπάρχουν αρκετά μεγάλα μυαλά και φοβεροί επαγγελματίες για να φέρουν εις πέρας κάτι σαν και αυτό. Αλλά πρέπει να πω ότι ήταν πιθανώς ή μάλλον μακράν το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει ποτέ ως τραγουδιστής ζωντανά, γιατί όλα ήταν τόσο διαφορετικά. Συνήθως θα φτάσουμε στο χώρο, θα συνδέσουμε τον εξοπλισμό, θα ελέγξουμε τον φωτισμό, θα ελέγξουμε τον ήχο, και στη συνέχεια θα κάνουμε τη συναυλία. Αλλά αυτό ήταν πρώτα από όλα, πολλή πρόβα. Έπειτα φτάσαμε στο χώρο, την  Τετάρτη και είμασταν εκεί όλη την Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο! Το μυαλό μου είχε ψηθεί εντελώς! Και μετά υποτίθεται ότι θα κάναμε το καλύτερο σόου που κάναμε ποτέ!

-Πω πω, αυτό είναι πολύ άγχος και πίεση!

Kjetil Nordhus:  Σίγουρα. Και μετά πήγαμε να κάνουμε τη συναυλία χωρίς κοινό. Φυσικά, προσπάθησα να προετοιμαστώ για αυτό, αλλά ήταν πραγματικά μια μεγάλη πρόκληση, διότι όλα ήταν τόσο διαφορετικά που ακόμη και οι ήχοι έρχονταν από διαφορετικές κατευθύνσεις από ό, τι είχα συνηθίσει. Έτσι, ο εγκέφαλός μου ήταν σαν να εργαζόταν εντελώς σε υπερωρία, όλη την ώρα για να μπορέσει να συμπιέσει τα πάντα. Δυστυχώς, δεν ήμουνα ο μεγαλύτερος οπαδός του πάρτι μετά την παράσταση, καθώς ήμουν εντελώς κομμάτια.

– Ελπίζω να κατάφερες να ξεκουραστείς μετά από αυτό.

Kjetil Nordhus:  Ναι, όλη την ημέρα μετά την παράσταση δεν έκανα πραγματικά τίποτα. Μετά είχαμε ρεπό τη Δευτέρα ευτυχώς όπου δεν έκανα απολύτως τίποτα, και στη συνέχεια ήταν πίσω στην κανονική ζωή την Τρίτη.

– Και μετά είχες τα γενέθλιά σου, σωστά; Χρόνια πολλά!

Kjetil Nordhus: Σε ευχαριστώ.

Μιλήσαμε για το «Dark Reflections…», τις επιρροές σας αλλά και για το «Light of Day, Day of Darkness». Υπάρχει περίπτωση να δούμε ολόκληρο το τραγούδι ξανά ζωντανά ή έστω ένα μέρος του;

Kjetil Nordhus:  Δεν θα έλεγα ότι δεν υπάρχει περίπτωση για κάτι τέτοιο, αλλά και πάλι δεν θέλουμε πραγματικά να παίξουμε ένα μέρος του μόνο. Είναι σαν να δείχνεις ένα μικρό μέρος μιας ταινίας μόνο σε ένα φεστιβάλ κινηματογράφου. Δεν θα έδειχνες τα πρώτα 20 λεπτά μιας ταινίας και μετά θα την έκλεινες για να δείξεις μια άλλη ταινία, σωστά?. Επιπλέον δεν μας αρέσει η ιδέα να επαναλαμβάνουμε τους εαυτούς μας. Δεν νομίζω ότι είναι δυνατόν να το κάνουμε καλύτερα, για εμάς τουλάχιστον, από ό, τι κάναμε το 2016. Πρέπει να υπάρχει κάτι καινούργιο σε αυτό για μας ώστε να ενδιαφερθούμε ξανά, αλλιώς θα είναι σαν να κάνουμε το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Έτσι, αυτό δεν είναι κάτι που ακούγεται πραγματικά πάρα πολύ ενδιαφέρον για εμάς. Έχουμε μιλήσει λίγο για το αν επρόκειτο να το κάνουμε ξανά πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουμε βρει έναν τρόπο.

– Πρέπει να είναι μια νέα εμπειρία για σας. Καταλαβαίνω αλλά έπρεπε να ρωτήσω, καθώς είναι ένα από τα αγαπημένα μου άλμπουμ και θα ήθελα πολύ να το δω ζωντανά κάποια στιγμή στο μέλλον. Είμαι ευτυχής που τουλάχιστον δεν το έχετε αποκλείσει οριστικά.

Kjetil Nordhus:  Έχουμε αρκετά σχέδια τώρα μέχρι το 2024. Όπως είπα μας πήρε ενάμισι χρόνο για να προετοιμαστούμε για να το παίξουμε ζωντανά το 2016, οπότε είναι πολύ απίθανο να συμβεί μέσα στα επόμενα χρόνια.

– Κατανοητά. Μιλώντας για σχέδια, είχατε προγραμματίσει τίποτα συναυλίες που έπρεπε να ακυρώσετε λόγω του ιού;

Kjetil Nordhus:  Δεν είχαμε κλείσει πάρα πολλές συναυλίες, διότι το άλμπουμ κυκλοφόρησε πολύ αργά για τα καλοκαιρινά φεστιβάλ ούτως ή άλλως, οπότε δεν ήμασταν σε πάρα πολλά καλοκαιρινά φεστιβάλ. Έπρεπε να αναβάλλουμε ένα φεστιβάλ στη Ρουμανία το Μάρτιο, μια συναυλία στην Τουρκία τον Απρίλιο,  στη Ρώμη και στο Kristiansand επίσης. Υπάρχουν επιπλέον μερικά φεστιβάλ στην Ουγγαρία και τη Σλοβενία αυτό το καλοκαίρι που έχουν αναβληθεί. Θέλαμε να παίζαμε headliners στο ευρωπαϊκό Prog Power φεστιβάλ τον Οκτώβρη αλλά και αυτό αναβλήθηκε. Έχουμε όμως κάποιες νέες ημερομηνίες τον Οκτώβριο για την Ελλάδα και την Τουρκία, αλλά για να είμαι ειλικρινής μαζί σου, δεν είμαι και τόσο σίγουρος εάν αυτές πρόκειται να πραγματοποιηθούν. Προσπαθώ να συνηθίσω στην ιδέα ότι μάλλον δεν θα παίξουμε ζωντανά το 2020..

– Νομίζω ότι αυτή είναι η πραγματικότητα τώρα και είναι πραγματικά λυπηρό τόσο για τις μπάντες όσο και για τους οπαδούς.

Kjetil Nordhus:  Ναι είναι πραγματικά λυπηρό γιατί για εμάς είναι κάτι που θέλαμε πραγματικά να κάνουμε. Θέλαμε να παίξουμε τα νέα τραγούδια ζωντανά, λόγω της ζεστής ανταπόκρισης που λάβαμε από τους οπαδούς αλλά και επειδή τα τραγούδια ακούγονται πολύ ωραία ζωντανά. Συμφωνήσαμε όμως νομίζω να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε το χρόνο που θα ταξιδεύαμε σε κάτι άλλο που σχετίζεται με το συγκρότημα. Έτσι, ίσως βγει κάτι καλό από αυτό, γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μερικές χιλιάδες ώρες σε αυτό το σχέδιο με τα τρία άλμπουμ, καθώς έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο για αυτό τώρα.

– Ελπίζω ότι όλη αυτή η κατάσταση να έχει τελειώσει μέχρι το 2020 και του χρόνου, κάθε μπάντα να είναι στο δρόμο και πάλι.

Kjetil Nordhus:  Ναι, απολύτως! Αλλά υπάρχουν πολλά προβλήματα με αυτό, διότι, το σχέδιό μας ήταν να παίξουμε τα μεγάλα καλοκαιρινά φεστιβάλ, του χρόνου, αλλά έχουν ήδη κλείσει πλήρως με τα line-up του τρέχοντος έτους. Το οποίο, είναι λίγο εκνευριστικό, αλλά προσπαθούμε να μην μας απογοητεύει , διότι δεν θα μας κάνει κανένα καλό αυτό. Εμείς απλά θα προσπαθήσουμε να κινηθούμε έξυπνα και να κάνουμε κάτι άλλο αντ ‘αυτού.

– Αυτός είναι ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίσεις όλη αυτή την κατάσταση. Ας μιλήσουμε για το εξώφυλλο του άλμπουμ τώρα, το οποίο είναι πανέμορφο. Έγινε από τον Costin Chioreanu;

Kjetil Nordhus: Ο Costin ήταν αυτός που έκανε το βίντεο. Ο Niklas Sundin είναι αυτός που έκανε το εξώφυλλο του άλμπουμ.

– Αλήθεια; Είδα το βίντεο πρώτα και στη συνέχεια το εξώφυλλο του άλμπουμ και βρήκα το στυλ να είναι αρκετά παρόμοιο, έτσι υπέθεσα ότι ήταν ο ίδιος καλλιτέχνης…

Kjetil Nordhus:  Λοιπόν, υπάρχει μια ιστορία πίσω από αυτό, επειδή ο Costin και ο Niklas σχετίζονται  καλλιτεχνικά. Γνωρίζονται εδώ και πολλά χρόνια. Ο Niklas ήταν ο μεγάλος ήρωας του Costin όταν ο Costin  ήταν παιδί, επειδή ο Niklas είναι ίσως 15 χρόνια μεγαλύτερος από αυτόν. Οπότε ο Costin ήταν πάντα εμπνευσμένος από το στυλ του Niklas. Εννοείται ότι ο Costin σήμερα έχει το δικό του στυλ και δεν μοιάζει με αυτό του Niklas, αλλά μπορείς ακόμα να δεις ότι υπάρχουν κάποιες  ομοιότητες. Όταν ήρθε η ώρα για το εξώφυλλο, επικοινωνήσαμε με τον Niklas καθώς έχουμε συνεργαστεί μαζί του για σχεδόν 20 χρόνια. Τον γνωρίζουμε πολύ καλά καλλιτεχνικά και τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε γίνει οι δυο μας πάρα πολύ καλοί φίλοι σε προσωπικό επίπεδο, έχοντας περιοδεύσει μαζί με το συγκρότημά του με ένα από τα άλλα συγκροτήματα μου. Έτσι, τον έχω γνωρίσει πολύ καλά και έχουμε μιλήσει πάρα πολύ για τους GREEN CARNATION. Ως εκ τούτου, ξέραμε ότι ο Niklas θα καταλάβαινε τι θέλαμε να κάνουμε με το άλμπουμ  και ότι δεν θα χρειαζόταν να εξηγήσουμε πάρα πολλά γιατί του στείλαμε τα demo και τους στίχους.

– Δημιούργησε το εξώφυλλο από τους στίχους και τα τραγούδια που άκουσε; Αυτό είναι φοβερό!

Kjetil Nordhus: Ναι. Ήξερα ότι θα παίρναμε κάτι που θα μας άρεσε πολύ. Ο Niklas μας έδωσε μερικές διαφορετικές ιδέες στην αρχή, και αφού επιλέξαμε αυτή που θέλαμε, την ανέπτυξε στη συνέχεια σε αυτό το καταπληκτικό έργο τέχνης! Για μένα, το έργο του αυτό είναι πολύ σημαντικό από πολλές απόψεις, με όλη αυτή την πολυπλοκότητα και τη διάθεση του εξωφύλλου. Θα έλεγα ότι τα χρώματα που χρησιμοποίησε είναι τα ίδια χρώματα της μουσικής του άλμπουμ. Μερικές φορές είναι σωστό για τις μπάντες να δοκιμάζουν τον εαυτό τους δουλεύοντας με ανθρώπους που δεν ξέρουν πως θα δείχνει το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους. Αλλά και πάλι, όπως σου είπα νωρίτερα, ξέραμε τόσο καλά τι θέλαμε να κάνουμε, έτσι χρειαζόμασταν ανθρώπους που να το καταλάβαιναν αυτό, επειδή δεν μπορούσαμε να έχουμε ένα εξωγήινο στοιχείο που θα ερχόταν και θα διατάρασσε τα υπόλοιπα. Γι’ αυτό επίσης είχαμε τον Costin να κάνει το μουσικό βίντεο, επειδή θα σχετίζονταν με το εξώφυλλο και το εξώφυλλο είχε σχέση με τη μουσική κοκ.

– Και πάλι, σαν κομμάτια ενός παζλ που ταιριάζουν μεταξύ τους. Για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι αυτό είναι το καλύτερο εξώφυλλο που είχατε ποτέ.

Kjetil Nordhus:  Έτσι νομίζω και εγώ. Ο Niklas έκανε το «The Quiet Offspring» αν θυμάμαι καλά, και το «Light of Day, Day of Darkness» επίσης.

– Τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από το συνηθισμένο στυλ του, αλλά είναι όλα πολύ μοναδικά.

Kjetil Nordhus:  Φυσικά. Έχουμε την ίδια ηλικία και προφανώς πριν από 20 χρόνια είμασταν πάλι συνομήλικοι. Έτσι, έχουμε κάπως εξελιχθεί μαζί και το βρίσκω ενδιαφέρον, καθώς και η μουσική αναπτύσσεται, και τα εξώφυλλα εξελίσσονται, και αν δεν αναπτύσσεται έτσι (κινεί τα χέρια του μακριά το ένα από το άλλο), αλλά αν αναπτύσσεται με τον ίδιο τρόπο (φέρνει τα χέρια μαζί μπροστά του), πρόκειται να ταιριάξουν μαζί και μετά από 20 χρόνια.

– Αυτό είναι πραγματικά υπέροχο. Πάμε πάλι στο παρελθόν. Έχεις κάποιες αναμνήσεις που θα σου μείνουν για πάντα μαζί σου από τις πρώτες μέρες με το συγκρότημα;

Kjetil Nordhus: Ναι, νομίζω ότι υπάρχουν αρκετές με τους GREEN CARNATION, καλές και κακές υποθέτω. (γέλια) Αλλά πιο πρόσφατα νομίζω ότι το επίπεδο των προσδοκιών όταν… (παύση) Επρόκειτο να κάνουμε αυτή τη συναυλία το 2016 για το «Light of Day, Day of Darkness» σε ένα φεστιβάλ στο Bergen της Νορβηγίας που ονομάζεται Blastfest. Όταν πήγα εκεί την προηγούμενη ημέρα για να κάνω κάποιες συνεντεύξεις και να συναντήσω οπαδούς, ήμουν σχεδόν συγκλονισμένος από το επίπεδο των προσδοκιών που είχαν οι οπαδοί μας για εκείνη μας την εμφάνιση. Επειδή προφανώς, όπως σου είπα, ήμασταν πολύ καλά προετοιμασμένοι και τα πάντα, αλλά δεν είχαμε σκεφτεί ότι οι άνθρωποι θα έχουν τόσο τεράστιες προσδοκίες επειδή δεν είχαν ακούσει ζωντανά το άλμπουμ για 10-12 χρόνια ή ίσως και ποτέ. Οπότε, έκανα κάποιες συνεντεύξεις την προηγούμενη ημέρα και στη συνέχεια γνώρισα ανθρώπους από τη Νότια Αμερική που είχαν έρθει να δουν βασικά αυτό το τραγούδι να παίζεται ζωντανά. Και σκέφτηκα «πω πω, τι γίνεται αν τελικά αυτό δεν είναι τόσο καλό όσο νομίζουμε ότι είναι;»
Και θυμάμαι κατά τη διάρκεια της συναυλίας ότι μπορούσαμε να το δούμε μετά από λίγα δευτερόλεπτα ότι είχαμε ήδη συνδεθεί με τους οπαδούς. Νομίζω ότι κάποια από τη μαγεία με το τραγούδι αυτό ζωντανά είναι επίσης ότι προσκαλούμε τους ανθρώπους να εισέλθουνε στον κόσμο μας από τη στιγμή που η πρώτη νότα ακούγεται επί σκηνής. Τους κρατάμε εκεί για μια ώρα και δεν τους αφήνουμε μέχρι το τέλος. Είναι μια συναισθηματική αποστράγγιση με την καλή έννοια για τους οπαδούς και θυμάμαι μια ιδιαίτερη στιγμή όπου μπορούσα να δω ίσως 10 ή 15 άτομα να κλαίνε την ίδια στιγμή.
Δεν είμασταν πραγματικά προετοιμασμένοι για μια τέτοια συναισθηματική ανταπόκριση, διότι δεν είχαμε συζητήσει ποτέ πώς να αντιδράσουμε σε μια κατάσταση όπως αυτή. Ήταν υπερβολικό για εμάς και σε ένα βαθμό απέσπασε την προσοχή μας, αλλά στην ουσία αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για εμάς. Αυτό είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ, επειδή ήταν τόσο έντονο για μας, ακόμη και ύστερα από τόσα χρόνια.

– Είναι απολύτως λογικό. Σε ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας. Ένα άλλο πράγμα που θέλω να σε ρωτήσω είναι, ποια θα έλεγες ότι είναι η διαφορά μεταξύ του τρόπου που γράφατε μουσική τότε και ο τρόπος που γράφατε μουσική τώρα;

Kjetil Nordhus: Για εμάς ήταν διαφορετικά από άλμπουμ σε άλμπουμ. Όταν πήγαμε στο στούντιο με το  «Light of Day, Day of Darkness» είχαμε βασικά μόνο πολλά μουσικά θέματα  – ολόκληρο το τραγούδι συγκροτήθηκε στο στούντιο. Δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου φωνητικά εκεί πριν πάμε στο στούντιο. H βάση του άλμπουμ ήταν ήδη σε demo, αλλά δεν είχαμε ιδέα πώς επρόκειτο να αναπτυχθεί. Όπως καταλαβαίνεις, ο παραγωγός του άλμπουμ έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην όλη διαδικασία. Στη συνέχεια, κάναμε το  «A Blessing in Disguise», το οποίο προ ηχογραφήσαμε και εν συνεχεία πήγαμε στο στούντιο και το ηχογραφήσαμε. Όταν κάναμε τα demo, ο Stein Sordal έπαιξε όλα τα όργανα και ο Tchort έπαιξε μερικές  κιθάρες. Στη συνέχεια το μάθαμε ακούγοντας το και το ηχογραφήσαμε στο στούντιο. Αυτή τη φορά, όπως είπα και νωρίτερα, ο Stein και εγώ, δουλέψαμε πολύ στη δομή των τραγουδιών μέχρι που είχαμε ένα πλήρες τραγούδι. Το πήγαμε στους υπόλοιπους στο συγκρότημα και πήραμε πολλές συστάσεις που τις χρησιμοποιήσαμε για να κάνουμε κάποιες περισσότερες αλλαγές. Έπειτα το πήγαμε στην αίθουσα πρόβας  για να δούμε πώς ακούγεται πραγματικά και ίσως να κάνουμε κάποιες ακόμα προσαρμογές. Ξέρεις, στην  αρχή, όταν προγραμματίζεις τα demo τύμπανα για παράδειγμα, μπορούν να ακούγονται πολύ ωραία και στη συνέχεια, όταν το κάνεις ζωντανά το τραγούδι μπορεί να χάσει κάτι. Έτσι, καταλήξαμε να έχουμε διαφορετικές εκδόσεις των νέων τραγουδιών και ακόμη και στο στούντιο έπρεπε να είμαστε ανοιχτοί για να κάνουμε κάποιες προσαρμογές, επειδή τα πράγματα θα ακούγονται διαφορετικά στο στούντιο από ό, τι στο χώρο που κάνεις πρόβα. Έχουμε δουλέψει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, αλλά αυτή τη στιγμή αυτός είναι ο τρόπος για εμάς, επειδή λειτούργησε πολύ καλά για το νέο μας άλμπουμ, έτσι θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο για λίγο ακόμα. Δεν είμαστε εντελώς σίγουροι όμως ακόμα για το πως να δουλέψουμε σε αυτό το πρότζεκτ των τριών άλμπουμ, γιατί αυτό θα είναι πιθανώς ένας συνδυασμός των παλαιών και νέων τρόπων μας.

– Και πάλι, να συνδυάσετε λίγο από το παρελθόν και το μέλλον. Μ’ αρέσει αυτό. Μιλώντας για τα τρία νέα αυτά άλμπουμ, νομίζω ότι τα τρία πρώτα άλμπουμ σας ήταν μέρος μιας τριλογίας; Ήταν κάτι που είχατε στο μυαλό σας τότε;

Kjetil Nordhus: (κουνώντας το κεφάλι του) Νομίζω ότι για εμάς η τριλογία δεν έχει τελειώσει ποτέ. Ήταν απλά μια ιδέα στις πρώτες ημέρες, γιατί θα μπορούσες να πεις ότι ακόμη και από το πρώτο στο δεύτερο άλμπουμ, να ήτανε αυτά τα δύο άλμπουμ μέρος μιας τριλογίας δεν θα είχε κανένα νόημα, επειδή ήταν πολύ διαφορετικά. Επίσης, έχοντας το «A Blessing in Disguise» ως δεύτερο άλμπουμ μιας τριλογίας όπου το «Light of Day, Day of Darkness» είναι το πρώτο, δεν έχει νόημα πάλι, επειδή δεν ανήκουν θεματικά μαζί. Έτσι, υπήρξαν πολλές εικασίες και όλοι μας ρωτάνε για την αυτήν την τριλογία, επειδή είναι κάτι που είπαμε κάποτε σε κάποιες συνεντεύξεις πριν από πολλά χρόνια, αλλά νομίζω ότι αυτό που πρόκειται να κάνουμε με τα τρία νέα άλμπουμ είναι πιθανώς ότι πρόκειται να προχωρήσουμε και να δώσουμε στους οπαδούς απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που έχουν χωρίς εμένα να λέω πάρα πολλά γι’ αυτό.

– Θα αφήσετε τη μουσική να μιλήσει ε; (γέλια). Θυμάμαι ότι Tchort είχε αναφέρει κάποτε ότι σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ένα ακόμη άλμπουμ μετά από το «The Acoustic Verses». Θα είναι οι ιδέες αυτές από αυτό το άλμπουμ μέρος αυτής της τριλογίας που ανέφερες;

Kjetil Nordhus: Ναι.

– Όμορφα. Όλο αυτό το έργο ακούγεται πολύ ενδιαφέρων τώρα και δεν μπορώ να περιμένω να το ακούσω!

Kjetil Nordhus:  Έχουμε δουλέψει σε αυτό το πρότζεκτ από τότε που είχαμε στην άκρη διάφορες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ιδέες.  Έτσι, μπορώ να πω ότι έχουμε δουλέψει σε αυτά τα τρία νέα άλμπουμ από το 2017. Και εξακολουθούμε ακόμα, αν και φέτος είμασταν πολύ απασχολημένοι με την κυκλοφορία του νέου άλμπουμ μας προφανώς. Αλλά νομίζω ότι ακόμη και αυτό το καλοκαίρι θα αφιερώσουμε αρκετό χρόνο σε αυτήν την τριλογία.

– Να αξιοποιήσετε στο έπακρο την κατάσταση αυτή τη στιγμή, σωστά;

Kjetil Nordhus::  Ναι, απολύτως.  

– Υπέροχα! Αυτές ήταν όλες μου οι ερωτήσεις. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και αυτή τη συνέντευξη.

Την ευχαριστήθηκα και ελπίζω να σας δούμε σύντομα στο δρόμο. Και αν όχι στο δρόμο, τότε να έχουμε νέα μουσική από εσάς.

Kjetil Nordhus:  Ελπίζω το ίδιο πάρα πολύ. Σε ευχαριστώ και εγώ.

Συνέντευξη: Δημήτρης Μπενετάτος
Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Δημήτρης Μπενετάτος
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Σχεδιασμός και Επιμέλεια Συνέντευξης: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Φωτογραφίες: Petter Sandell, Jacob Buchard
Ημερομηνία: 15 Ιουνίου 2020
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: GREEN CARNATION – Επίσημη Σελίδα
Copyright © 2020 by THEGALLERY.GR

Please follow and like us:

This Post Has 3 Comments

  1. ΣΙΑΔΟΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ

    Τι να πω !!! Από τις ποιο ωραίες συνεντεύξεις που έχω διαβάσει ποτέ ….
    Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στον Δημήτρη Μπενετάτο για την τέλεια δουλειά του.

  2. Φανούρης

    Υπέροχη συνέντευξη! Μπράβο Δημήτρη!

  3. Vassiliki Pantazi

    Κ απο μενα ενα τεραστιο μπραβο,για την εξαιρετική δουλεια, υπεροχη συνέντευξη, πολυ ενδιαφέρον!!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Close Menu