The «Live» Topic (Vol.2): Προετοιμασία Για Το Venue

The «Live» Topic (Vol.2): Προετοιμασία Για Το Venue

     Θα ακουστεί ίσως περίεργο αλλά το πώς θα προετοιμαστεί μια μπάντα για τις ώρες που θα περάσει μέσα σε ένα venue, αλλά και το τι και πώς θα το χρησιμοποιήσει την ώρα του show, θα λέγαμε ότι είναι το 2ο κλειδί για το πώς θα κυλίσει το πράγμα, με 1ο κλειδί να είναι η προετοιμασία του «πριν το live», για το οποίο μιλήσαμε στο άρθρο “The “Live” Topic Vol. 1”.  Για πάμε λίγο να δούμε τι παίζει, γιατί ορισμένα πράγματα ΔΕΝ είναι δεδομένα.

     Φιλαράκι μου, εδώ έχουμε να κάνουμε με την εξής παρομοίωση. Όταν φεύγεις ταξίδι –τουλάχιστον αν είσαι τακτικός και νοικοκύρης το κάνεις- κάθεσαι και σκέφτεσαι και ενίοτε γράφεις σε χαρτί τι θα πάρεις μαζί σου, υπολογίζοντας βέβαια το χρονικό διάστημα που θα είσαι εκτός σπιτιού. Στην περίπτωση του live, πίστεψέ με, θα χρειαστεί να κάνεις το ίδιο! Τουλάχιστον μέχρι τα shows που έχεις κάνει να είναι πλέον σε αριθμό τόσα, ώστε το χέρι και το μυαλό να πηγαίνουν μηχανικά στο τι θα χρειαστείς, στο σημείο που το καθετί είναι φυλαγμένο και σε ποια θέση θα πρέπει να αποθηκευτεί για να είναι έτοιμο προς χρήση. Επειδή όμως αυτό είναι πάντα επίφοβο, δε βλάπτει λίγος υπερβάλλων ζήλος ώστε κάθε φορά που ετοιμάζεσαι να αποχωρήσεις από το σπίτι και να κατευθυνθείς προς το venue, να έχεις χαρτογραφημένο το τι έχεις μαζί σου και που το έχεις φυλαγμένο. Ακόμα και ένα απλό κουρδιστήρι αν είναι στη θέση που συνήθως το φυλάσσεις θα σου λύσει τα χέρια σε κατάσταση αιχμής, σου μιλάω εκ πείρας!

     Είθισται τα ψιλολόγια τύπου καλώδια, ζώνες κλπ να βρίσκονται -σχεδόν- πάντα μες τα πόδια σου, σε σημείο του να τα κλοτσάς στην άκρη όταν μπαίνεις στο δωμάτιο που έχεις τον εξοπλισμό σου… Αυτό δε σημαίνει ότι θα τα έχεις και μες τα πόδια σου όταν θα πας στο venue. Και εξηγούμαι. Είναι μεγάλη τσαπατσουλιά, μεγάλη κακομοιριά, μεγάλη ξεφτίλα για σένα πάνω από όλα -που υποτίθεται ότι έκατσες και έστρωσες κώλο να μελετήσεις, πρόβαρες με την ομάδα σου μέχρι τα μαύρα μεσάνυχτα για να μάθετε τα κομμάτια σας και ό,τι άλλο έκανες για να ετοιμαστείς για live- το να μπεις στο venue και να αρχίσεις τη ζητιανιά… «Ρε παιδιά, παίζει καμιά ζώνη; Παίζει κανένα καλώδιο; Παίζει καμιά …πένα; (ούτε αυτό δεν έχεις μαζί σου;). Εικόνα που ευτελίζει το σκοπό που βρέθηκες σε αυτόν τον χώρο και που -πίστεψέ με- σε εκθέτει. Εντάξει, συμφωνώ. Σε όλους μπορεί να τύχει! Και σε μένα έχει τύχει. Μην το κάνεις όμως σύστημα «Έλα μωρέ, θα έχουν εκεί…». Θα έρθει η ώρα που θα ακούσεις το: «Όχι φιλαράκι, δεν παίζει». Δε μιλάμε ειδικά για το backup όργανο που πρέπει να έχεις μαζί σου, ειδικά οι έγχορδοι. Και ξέρεις ε… Μια φορά θα σου κάτσει η στραβή και θα βρεθείς χωρίς αυτό και θα αναγκαστείς να κατέβεις από τη σκηνή πριν ολοκληρώσεις το set σου, γιατί κανένας από τις άλλες μπάντες που παίζουν δε θέλει να σου δανείσει κιθάρα/μπάσο –και γιατί να το κάνει άλλωστε; Στο χρωστάει;

     Τις περισσότερες φορές πλέον, εκτός από ελάχιστες –ευτυχώς- εξαιρέσεις, γίνεται από τον όποιο διοργανωτή ένας λεπτομερής σχεδιασμός της εκάστοτε live βραδιάς –και αν δε γίνει, έχεις κάθε δικαίωμα να τον ζητήσεις- με απλά λόγια, το περίφημο Time Table. Τι ώρα θα γίνει η προσέλευση των μουσικών, των τεχνικών, τι ώρα θα αρχίσει το sound check ή line check, τι ώρα θα βγει η κάθε μπάντα, πόσος χρόνος μεσολαβεί ανάμεσα στις αλλαγές… επί της ουσίας το live «στήνεται» στο χαρτί. Εδώ φιλαράκι μου χρειάζεται και η δική σου ματιά. Εξ’αρχής φρόντισε ΠΑΝΤΑ να επικοινωνείς με τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το live και να του ζητάς αυτό το time table προκειμένου να ξέρεις τι σου γίνεται. Διευκρίνισε λεπτομέρειες που τυχόν σου φαίνονται ασαφείς, διευθέτησε θέματα που βρίσκονται πέραν των δυνατοτήτων σου, λ.χ. αλλαγή ώρας στο soundcheck, γιατί η ομάδα δε θα είναι δυνατόν να βρίσκεται εκεί την ακριβή ώρα που ορίστηκε, εάν κάτι τέτοιο είναι εφικτό, διευκρίνισε τον ακριβή χρόνο ανάμεσα στις αλλαγές από μπάντα σε μπάντα και κυρίως ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥ για αυτόν τον χρόνο! Έστω ότι το time table λέει “change over: 15min” σημαίνει ότι 15 λεπτά θα είναι ο χρόνος για να στηθεί η ομάδα επί σκηνής έτοιμη για set. Αν δεν έχεις σχεδιάσει το «τι πάει πρώτο, τι δεύτερο» στο στήσιμο του εξοπλισμού σου με αποτέλεσμα να βγεις εκτός χρόνου,  μην παραξενευτείς ή θυμώσεις αν σου ζητηθεί να μειώσεις το χρόνο του set που έχεις προετοιμάσει. Το βασικό όμως είναι ένα. Ό,τι και να κάνεις, με όποιο τρόπο κι αν το κάνεις και ό,τι κι αν προκύψει στην πορεία, φρόντισε ένα πράγμα: Να είσαι ΣΥΝΕΠΗΣ. Θα κριθείς αργά ή γρήγορα για αυτό, ειδικά από τις άλλες μπάντες με τις οποίες θα παίζεις, οπωσδήποτε από τον εκάστοτε διοργανωτή και ειλικρινά σου μιλάω, θα σου κοστίσει αυτό. «Μα οι άλλοι είναι συνεπείς;» ίσως φωνάξεις…. ΔΕ ΣΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΑΥΤΟ! Εσύ φρόντισε να είσαι!

     Όπως βλέπεις υπάρχει πράμα για μελέτη και σκέψη. Μην πελαγώνεις, ψυχραιμία, βάλτα κάτω με την ομάδα σου και σχεδιάστε τα μαζί. Μαζί θα παίζετε έτσι κι αλλιώς, άρα τους αφορά και οφείλουν να έχουν κι εκείνοι λόγο στο θέμα.

     Στο επόμενο… Ένα ΒΑΣΙΚΟ θέμα που λίγοι το λαμβάνουν υπ΄όψη. Συμπεριφορά στο χώρο του venue! Πώς φέρεσαι στους «συνάδελφους» από άλλες μπάντες, πώς φέρεσαι στο προσωπικό, τι κάνεις πριν και μετά το live. Τουλάχιστον τι είναι καλό να κάνεις…

Φτιάχνε και παίζε Μουσικάρες!
Σάββας

Please follow and like us:

This Post Has 3 Comments

  1. Giorgos Kourou

    Πραγματικά ΤΟΣΟ χρήσιμα άρθρα. Ακόμη και για έναν που δεν έχει μια μπάντα (αλλά ίσως να το κοίταζε στο μέλλον), είναι σημαντικό.
    Ακόμη και κοιτώντας το από έξω, έτσι από περιέγεια, προσπαθώντας να μάθεις και να καταλάβεις πως λειτουργούν οι μεγάλες μπάντες, είναι απλά fascinating να το διαβάζεις.
    Επίσης, Σάββα, μου αρέσει που γράφεις με ευθύ τρόπο, απλά και κάτι περισσότερο από κατανοητά.
    Σε ευχαριστούμε!
    ΥΓ: Περιμένουμε να σε ΞΑΝΑδούμε στο επόμενο live, όταν αυτό με το καλό γίνει!

    1. Savvas Betinis

      Γιώργο το λέω και στο «Αντί Προλόγου»… Δεν είμαι δάσκαλος, είμαι απλώς ένας από εσάς που θα προσπαθήσει να μιλήσει στον καθένα ξεχωριστά. Γι’αυτό και η αμεσότητα και η αναφορά σε 2ο Ενικό πρόσωπο. Πρέπει αυτά τα πράγματα να είναι και να γίνονται κατανοητά από όλους, ακόμα και από ανθρώπους που δεν έχουν άμεση επαφή με το θέμα.

  2. Avatar

    Υπέροχο άρθρο!!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Close Menu