Fredrik Andersson – From Valhalla Into The Uncharted

You are currently viewing Fredrik Andersson – From Valhalla Into The Uncharted

Αρχικά θα ήθελα να σε καλωσορίσω στο ηλεκτρονικό περιοδικό του THEGALLERY. Ελπίζω να είσαι καλά.

Fredrik: Σε ευχαριστώ πολύ, είμαι μία χαρά!

Ας αρχίσουμε με τους NETHERBIRD. Το καινούριο άλμπουμ κυκλοφορεί σε τρεις μέρες και, απ’ όσο έχω ακούσει, δεν περιμένουμε τίποτα λιγότερο από την τελειότητα! Δώσε μας λίγες πληροφορίες σχετικά με αυτό. Πού ηχογραφήθηκε, πόσο καιρό πήρε, κάποιες αστείες στιγμές κατά τις ηχογραφήσεις κτλ.

Fredrik: Ελπίζω να μην απογοητευθείς όταν κυκλοφορήσει το άλμπουμ! Είχε γραφτεί και ηχογραφηθεί ήδη από πέρυσι. Ο Pontus, που γράφει όλη τη μουσική, μας παρουσίασε την μουσική την προηγούμενη άνοιξη. Μετά πέρασα το καλοκαίρι μαθαίνοντας τα κομμάτια, εξασκώντας και ξαναγράφοντας τα μέρη των τυμπάνων για να με βολεύουν καλύτερα και για να προσθέσω το δικό μου στυλ. Δεν κατάφερα να κρατήσω όλες μου τις ιδέες αλλά τουλάχιστον τα περισσότερα γεμίσματα είναι δικά μου. Στο φινάλε δεν με ενδιαφέρει και πολύ ποιός γράφει τι και έχω μάθει να δέχομαι οτι αν ένα μέρος ή τραγούδι δεν βγει όπως το ήθελα, θα βγει και πάλι καλό. Μπορεί να πίστευα οτι θα ήταν καλύτερο διαφορετικά, αλλά αυτό είναι απλά η άποψη μου. Αφού το άλμπουμ ήταν ήδη γραμμένο δεν το δουλέψαμε όλοι μαζί ιδιαίτερα, οπότε απλά κλείσαμε χρόνο στο στούντιο για μένα για να ηχογραφήσω τα ντραμς. Ήμουν κυρίως μόνος με τον Sverker στα Wing Studios κατά την ηχογράφηση. Περάσαμε καλά και ήταν ίσως η πιο ομαλή και εύκολη ηχογραφηση που έχω κάνει εως τώρα!

Είναι το πρώτο άλμπουμ στο οποίο συμμετέχεις. Πως έγινε και μπήκες στο συγκρότημα το 2016;

Fredrik: Γνώρισα τον Johan Nephente μέσω ενός κοινού φίλου και σχεδόν αμέσως ταιριάξαμε και αρχίσαμε να κάνουμε παρέα. Κατά τη διάρκεια μίας βραδιάς που τα πίναμε του ανέφερα οτι θα χαιρόμουν πολύ να βοηθήσω αν χρειαζόταν ντράμερ, χωρίς να ξέρω οτι χρειαζόταν έναν εκείνη την εποχή. Ο Johan με κάλεσε μερικές εβδομάδες αργότερα και δεν ήθελε και πολύ σκέψη για μένα να μπω στη μπάντα!

Μιας και οι NETHERBIRD είναι το συγκρότημα που κυκλοφορούν νέο άλμπουμ καθώς μιλάμε, καθοδήγησέ μας λιγάκι σχετικά με την ιστορία του συγκροτήματος, για όσους δεν την γνωρίζουν…

Fredrik: Χαχα, δεν νομίζω να ξέρω όλη την ιστορία….Αλλά ξέρω οτι ο Johan ξεκίνησε αρχικά την μπάντα στο Jönköping στη Σουηδία γύρω στο 2004, πιθανότατα με τον Pontus. Νομίζω οτι το αρχικό σχέδιο ήταν να την έχουν σαν στουντιακό project και να προσλαμβάνουν μουσικούς για κάθε άλμπουμ αλλά κάποια στιγμή άλλαξαν άποψη, άρχισαν να το μετατρέπουν σε κανονικό συγκρότημα και τελικά προσπάθησαν να βρουν μόνιμους μουσικούς.

Ήταν πρόκληση για εσένα να αντικαταστήσεις τους προηγούμενους ντράμερ της μπάντας Adrian Erlandsson και Nils Fjellstrom; Πως ήταν η μετάβαση από το δικό τους στυλ παιξίματος στο δικό σου;

Fredrik: Βασικά όχι, είμαι αρκετά σίγουρος για το δικό μου παίξιμο οπότε δεν ένιωσα κάποιον φόβο. Φυσικά πιστεύω ότι μερικά κομμάτια είναι δύσκολο να παιχτούν κι ακόμα αγωνίζομαι να πιάσω τα 206 bpm στην κορύφωση του «Pillars Of The Sky». Είναι δύσκολο να παιχτεί, επειδή το κομμάτι ξεκινάει αργά και ξαφνικά υπάρχει μια έκρηξη ταχύτητας! Αλλά πέρα απ’ αυτό, προσπαθώ να βρω μια ισορροπία ανάμεσα στην αρχική εκτέλεση των κομματιών και στο πως θέλω να τα παίζω εγώ.

Υπάρχουν σχέδια για περιοδεία και, αν ναι, η Ελλάδα είναι μέσα σε αυτά;

Fredrik: Έχουμε δύο εμφανίσεις κλεισμένες ως τώρα για το 2020, μία εδώ στη Σουηδία και μία στη Γερμανία. Θα θέλαμε πολύ να κάνουμε περιοδεία και περισσότερες εμφανίσεις. Φυσικά θα ήταν τέλεια να ξαναέρθουμε στην Ελλάδα και να παίξουμε, ελπίζω κάποιος να θέλει να μας κλείσει έτσι ώστε να μπορέσουμε να έρθουμε.

Ας πάμε τώρα σε μια άλλη μπάντα σου, τους THIS ENDING. Ξεκινήσατε ως THE PLAGUE και μετά από ένα demo το αλλάξατε στο τωρινό όνομα. Ποια είναι η πορεία της μπάντας; Έχουν περάσει 3 χρόνια από το τελευταίο σας άλμπουμ.

Fredrik: Η ιστορία της μπάντας είναι ότι εγώ, o Marten και ο Linus, οι οποίοι ήμασταν τα βασικά μέλη των “A CANOROUS QUINTET” (σ.σ.οι οποίοι διαλύθηκαν το 1998), συζητούσαμε να ξαναπαίξουμε μαζί και γύρω στο 2004/2005 ηχογραφήσαμε τελικά ένα demo. Νιώθαμε ότι δεν μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε τους «A CANOROUS QUINTET» καθώς θέλαμε ο ήχος να είναι λίγο πιο μοντέρνος, συνεπώς δεν το βλέπαμε σωστό να κρατήσουμε το ίδιο όνομα, ακόμα κι αν ήμασταν τα ίδια μέλη. Διαλέξαμε το όνομα “THE PLAGUE”, αλλά το demo μας έφερε ένα συμβόλαιο με την Metal Blade και μας ανάγκασαν να αλλάξουμε όνομα (είχαν μόλις υπογράψει με κάποια άλλη μπάντα με παρόμοιο όνομα, αλλά αυτή η μπάντα εξαφανίστηκε αρκετά γρήγορα).

Μιλώντας για τους THIS ENDING, τη μπάντα που δημιουργήθηκε μετά τη διάλυση των “A CANOROUS QUINTET”. Πάλι έχουμε μια αλλαγή ονόματος, αλλάζοντας από “A CANOROUS QUARTET”. Φαντάζομαι ότι αυτή η αλλαγή έγινε επειδή πλέον γίνατε πενταμελής μπάντα. Τι γίνεται με την μπάντα αυτήν την περίοδο;

Fredrik: Ακριβώς, οι “A CANOROUS QUARTET” ήταν η πρώτη μορφή, τότε έπαιζα κιθάρα. Όταν το γύρισα στα ντραμς και πήραμε δύο νέους κιθαρίστες το αλλάξαμε σε «quintet». Δουλεύουμε καινούργιο υλικό αυτόν τον καιρό, θα δούμε αν τελικά βγει κάτι ή όχι. Ελπίζω να βγει, θα ήταν ωραίο…

Γυρνώντας λίγο στο παρελθόν σου, συναντάμε τους GUIDANCE OF SIN και τους CURRICULUM MORTIS. Και οι δύο μπάντες αυτή τη στιγμή είναι αδρανείς. Θέλεις να μας πεις δυο λόγια γι’ αυτά τα δυο συγκροτήματα;

Fredrik: Μετά τη διάλυση των A CANOROUS QUINTET, o Linus Nirbrant και ο Jesper έφτιαξαν μια νέα μπάντα και μου ζήτησαν να παίξω ντραμς στα demos και τα EP. Εγώ ήμουν που σκέφτηκε το όνομα GUIDANCE OF SIN, πάντα μου άρεσε, αλλά εκείνο τον καιρό έπαιζα στους AMON AMARTH και τελικά είπα ότι δεν έχω χρόνο και για τις δύο μπάντες. Οι CURRICULUM MORTIS έγιναν επειδή πάντα έγραφα μουσική. Στους ACQ ήμουν κάποια στιγμή ο βασικός συνθέτης, αλλά στους AMON AMARTH το 99% των ριφς μου απορρίπτονταν. Και αφού είχα άπειρα ριφς και τραγούδια που θεωρούσα πολύ καλά, αποφάσισα να τα ηχογραφήσω ως σόλο project. Είχα μεγαλύτερα σχέδια από το να ηχογραφήσω απλά τα τραγούδια για τον εαυτό μου, αλλά ήμουν και λίγο ντροπαλός για να προσπαθήσω να βγάλω κάτι πιο σοβαρό από αυτό. Αυτό με οδήγησε στην επανασύνδεση με το Leo και πιστεύω το project αυτό μας οδήγησε τελικά να σκεφτόμαστε να αναμορφωθούμε ως THE PLAGUE (THIS ENDING).

Με ποια μέθοδο συνθέτεις; Είσαι ο τύπος του μουσικού που θέλει να αυτοσχεδιάζει στο στούντιο ή θέλεις να τα έχεις όλα έτοιμα και απλά να πηγαίνεις στο στούντιο για τις τελευταίες πινελιές; 

Fredrik: Προσωπικά προτιμώ να αυτοσχεδιάζω, αλλά σχεδόν κανένας δεν το κάνει πια αυτό.

Στην προσωπική σου σελίδα στο Facebook είπες κάποια πράγματα για τις συνθήκες που σε οδήγησαν να φύγεις από τους AMONAMARTH. Μίλησες για κακή συμπεριφορά από τη μεριά των πρώην συνεργατών σου. Κατηγορήθηκες για «κόλπα» σου με τις μπαγκέτες που θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνες … (αυτό είναι γελοίο!) και από την μεριά σου αποκάλυψες κακή μοιρασιά στις πληρωμές. Μπορείς να μας ενημερώσεις περιληπτικά για αυτά που σε έκαναν να αφήσεις τους AMONAMARTH; (ειδικά για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν τις δηλώσεις σου στην προσωπική σου σελίδα στο Facebook).

Fredrik: Υπήρχαν τριβές ανάμεσα σε μένα και τα υπόλοιπα μέλη για αρκετό καιρό. Μου φαινόταν ότι δημιούργησαν κλίκα εναντίον μου ενώ ποτέ πραγματικά δε μ’ άφησαν να γίνω «ένας από αυτούς», ούτε ακόμα στα πρώτα χρόνια. Τουλάχιστον τότε μπορούσαμε να κάνουμε παρέα μαζί και να αποκαλούμε ο ένας τον άλλο «φίλο». Τα επόμενα χρόνια, φαντάζομαι πως μάλλον άρχισαν να νιώθουν ότι αφού μοιραζόμασταν όλα τα λεφτά εξίσου θα έπρεπε να είμαι ευγνώμων και να κάνω ότι μου λένε. Ή απλά άρχισαν να σκέφτονται ότι ήταν λάθος να πληρώνομαι εξίσου, δεν ξέρω. ..
Στο τέλος, φτάσαμε στο σημείο ό,τι έκανα ή έλεγα να είναι λάθος. Θυμάμαι συγκεκριμένα, μια από τις τελευταίες φορές παίξαμε στην Ελλάδα, ήταν η τελευταία μέρα της περιοδείας και την επόμενη μέρα γυρνούσαμε πίσω. Ενώ έκανα ζέσταμα για το live ο Olli ήρθε και μου είπε ότι «τα χτυπήματα μου στο ταμπούρο δεν ήταν αρκετά σταθερά». Μου είπε ότι παίζω πολύ μαλακά στο sound check και πολύ δυνατά στο live», ή πιο συγκεκριμένα είπε «τα χτυπήματα ήταν είτε χαμηλά είτε δυνατά». Από τη στιγμή που ήξερα ότι αυτά ήταν αηδίες, πραγματικά εξοργίστηκα. Μπορεί να μην είμαι ο πιο τεχνικός ντράμερ, αλλά τουλάχιστον είμαι σταθερός. Σκέφτηκα ότι ήταν αντιδεοντολογικό να μου κάνουν τέτοια παράπονα 5 λεπτά πριν το live και μου χάλασε όλο το σόου. Και υπήρχαν και πολλά άλλα περιστατικά σαν αυτό που έλεγαν ότι είμαι λάθος για κάτι που κατά τη γνώμη μου ήταν αυτοί λάθος, οι ανόητοι! Ήταν πολύ απογοητευτικό και εξελίχθηκε σε μεγάλη προστριβή.

Υπήρξες ο ντράμερ των AMON AMARTH από το 1998 έως το 2015. Τα σημαντικότερα τους άλμπουμ κυκλοφόρησαν με εσένα στα τύμπανα και κατά τη γνώμη μου, ως ντράμερ, ήσουν μία από τις μεγαλύτερες επιρροές μου. Φαντάζομαι το να είσαι στη μπάντα για τόσα χρόνια υπήρξε τεράστιος παράγοντας εξέλιξης ως μουσικός. Πως είδες τον εαυτό σου να εξελίσσεται από άλμπουμ σε άλμπουμ;

Fredrik: Δυστυχώς νιώθω ότι εξελίχθηκα περισσότερο στα χρόνια μετά τους AMON AMARTH απ’ ότι εξελίχθηκα όλα τα χρόνια που ήμουν στη μπάντα. Βασικά, πιστεύω πως ακόμα εξελίσσομαι, ειδικά όσο εξασκώ το μουσικό μου όργανο. Ήμουν όμως αρκετά κλειδωμένος και εφησυχασμένος. Και παρόλο που αφιερώναμε πολύ χρόνο στο χώρο προβών γράφοντας τραγούδια, δεν είχα ποτέ πραγματικά το χρόνο να εξασκηθώ και να εξελίξω το παίξιμο μου. Η τυπική διαδικασία γραψίματος ενός τραγουδιού θα ήταν κάπως έτσι: Συνάντηση στις 9 το πρωί και παραλαβή εξοπλισμού, οι κιθαρίστες έπαιζαν κάποια ριφς να βρουν τις νότες ή να κουρδίσουν κλπ. Σε αυτή τη φάση η δουλειά μου ήταν να κάθομαι ήσυχος και χωρίς να παίζω, μέχρι να χρειαστεί να δοκιμάσουμε κάτι στα τύμπανα οπότε μου έλεγαν να παίξω. Αυτό γινόταν για 8 ώρες τη μέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα. Οπότε ουσιαστικά περνούσα όλη τη μέρα περιμένοντας δίπλα στα ντραμς, χωρίς να μου επιτρέπεται να παίζω. Μετά από μία γεμάτη μέρα στο χώρο της πρόβας δεν είχα πραγματικά την όρεξη να μείνω άλλες δύο ώρες μόνος να εξασκηθώ.

Ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από τα πρώτα χρόνια των AMONAMARTH; Θυμάσαι την πρώτη φορά που ήρθατε στην Ελλάδα το 2007;

Fredrik: Υποθέτω το 2007 δε μπορεί να θεωρηθεί «τα πρώτα χρόνια» των AMON AMARTH. Αλλά θυμάμαι μία από τις πρώτες φορές στην Ελλάδα, όπου έπαιξα πάνω σε ένα ΤΕΡΑΑΑΑΣΤΙΟ βάθρο, νόμιζα είχε 2 μέτρα ύψος! Αυτό ήταν γαμάτο, αλλά και λίγο τρομακτικό επειδή δεν ήταν και πολύ σταθερό!

Ποιο ήταν το έναυσμα για να γίνεις ντράμερ; Πόσα χρόνια παίζεις; Ποιες ήταν οι επιρροές σου;

Fredrik: Χαχα … Για μένα ήταν λίγο θέμα ελέγχου. Ενώ είχα αρχίσει να παίζω κιθάρα, όταν το γύρισα στα ντραμς εξακολουθούσα να είμαι αυτός που έγραφε τα τραγούδια. Έτσι, ως ντράμερ έγραφα τα τραγούδια ΚΑΙ έπαιζα τύμπανα, έτσι είχα μεγαλύτερο έλεγχο …. Ήμουν νέος 😉

Είναι γεγονός πως αν κάποιος ακούσει τον τρόπο που παίζεις τύμπανα, αναγνωρίζει αμέσως πως είσαι εσύ. Κατά τη γνώμη μου αυτός είναι ο υπέρτατος στόχος για έναν μουσικό. Να είσαι αναγνωρίσιμος από το στυλ παιξίματος σου. Πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου μετά από τόσα χρόνια ως ντράμερ, αν θα μπορούσες κάπως να το δεις από τη θέση του ακροατή;

Fredrik: Βασικά σ’ ευχαριστώ!  Δεν ξέρω αν ισχύει, αλλά πραγματικά με κάνει πολύ περήφανο και χαρούμενο αν κάποιος πιστεύει ότι το στυλ παιξίματος μου είναι τόσο ξεχωριστό και μοναδικό. Θεωρώ τον εαυτό μου σταθερό, συνεπή και ακριβή ντράμερ. Πάντα ήμουν κάπως τελειομανής, εννοώντας ότι κάνω ότι μπορώ να ΜΗΝ κάνω λάθος. Μισώ το να κάνω λάθη. Οπότε ο στόχος μου ήταν πάντα να είμαι ακριβής, προσπαθώντας να έχω κάθε χτύπημα ακριβώς στο σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή και με το σωστό χρονισμό. Ακόμα και με αυτό το παίξιμο ακριβείας, πιστεύω ότι έχω ρυθμό και μπορώ να βάλω τα συναισθήματα μου στο παίξιμο, ακόμα και με τον πιο μικρό και διακριτικό τρόπο. Και η ελπίδα και ευχή μου είναι ότι αυτό διακρίνεται από τους άλλους και οτι το πάθος μου για το παίξιμο μου και τη μουσική φαίνονται.

Θα ήθελες να μας δώσεις κάποιες πληροφορίες για τον εξοπλισμό σου; Τι χρησιμοποιείς αυτή τη στιγμή στο στούντιο και στα live; Έχεις κάποιους σπόνσορες;

Fredrik: Τυπικά με σπονσοράρουν οι Pearl, Meinl, Vic Firth και Evans, απλά και μόνο επειδή δεν έχει λήξει η χορηγία. Επίσης, δεν έχω ζητήσει κάτι από αυτούς εδώ και χρόνια. Αλλά ήταν πολύ καλοί μαζί μου για πολλά χρόνια και μου αρέσει ο εξοπλισμός τους, οπότε χαίρομαι που συνεχίζω να προμοτάρω τα όργανα που έχω και χρησιμοποιώ. Το βασικό μου ντραμ κιτ είναι ένα Pearl Masterworks kit που βασίζεται στη σειρά Reference, αλλά με περισσότερο δρυ και bubinga (σ.σ.είδος ξυλίας, γνωστό ως αφρικάνικη τριανταφυλλιά) για πιο δυνατό χτύπημα. Με αυτό το κιτ ηχογράφησα το NETHERBIRD. Ακόμα παίζω με τα Mb20 κύμβαλα and Byzance Chinas της Meinl. Κεφαλές Evans, δοκιμάζω καινούργιες κάθε τόσο αλλά κυρίως προτιμώ basic G2s και EMAD Heavy weights στις μπότες. Μπαγκέτες χρησιμοποιώ τις Χ5a της Vic Firth.

1994 – ACQ – Live In Stockholm

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, έχεις καθόλου χρόνο να ακούσεις νέες μπάντες και καινούργια μουσική; Αν ναι, τι σου τράβηξε την προσοχή τελευταία;

Fredrik: Προσπαθώ να ενημερώνομαι για οτιδήποτε καινούργιο στο Death και Black metal με την προϋπόθεση ότι βρίσκεται στις λίστες μου ή ότι ξέρω για την κυκλοφορία. Τελευταία, ακούω το καινούργιο, φανταστικό CD των BORKNAGAR! Πραγματικά λατρεύω τη φωνή του ICS Vortex!

Τυχαίνει μήπως να ξέρεις κάποια Ελληνική μπάντα ή Έλληνες μουσικούς; 

Fredrik: Χμμμ … δυστυχώς μόνο τους πιο γνωστούς φαντάζομαι. ROTTING CHRIST και φυσικά τους φίλους μου στους SEPTIC FLESH με τους οποίους έχω περιοδεύσει πολλές φορές!

Ευχαριστούμε για το χρόνο σου Fredrik. Ήταν μεγάλη χαρά να σε έχουμε μαζί μας. Οι τελευταίες λέξεις για τους Έλληνες οπαδούς είναι δικές σου.

Fredrik: Ελπίζω και περιμένω με ανυπομονησία να σας συναντήσω σύντομα για ρακόμελο! Τσεκάρετε τις τωρινές μου μπάντες και αν σας αρέσουν κοινοποιήστε τις στους φίλους και την οικογένεια σας. Ας μάθει ο τοπικός σας διοργανωτής για την ύπαρξή μας και πως θέλετε να μας δείτε live! Νίκο σ’ευχαριστώ για τις υπέροχες ερωτήσεις και για το ενδιαφέρον σου για μένα και τη μουσική μου.

Συνέντευξη: Νίκος Σάμιος

Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Τάσος Βαρελάς

Επιμέλεια Εξωφύλλου:  Χρύσα Αντωνιάδη

Διαδικτυακός Σύνδεσμος:  Fredrik Anderson – Facebook Σελίδα

This Post Has 5 Comments

  1. Είμαι πραγματικά πολύ χαρούμενος και περήφανος που είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον Fredrik. Ακόμα και μέσω email, κατάλαβα ότι είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος (το καλός μουσικός το ξέρουμε ήδη). Ελπίζω να έχω την ευκαιρία να τον γνωρίσω και επί προσωπικού κάποια στιγμή. Τέλεια μετάφραση. Μπράβο στον Τάσο!!!

  2. Το μόνο που έχω να πω είναι : Ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ά !!
    Πολλά μπράβο και στους δυο σας !!
    Νίκο , για τις υπέροχες ερωτήσεις !!
    Τάσο , για την τέλεια μετάφραση !!

  3. Βαλάντης Λώλης

    Πολύ καλή συνέντευξη Νίκο. Μπράβο!!!

  4. Τάσος

    Κατ’ αρχάς μπράβο στο Νίκο για τη συνέντευξη και σε όποιον άλλο βοήθησε στο να πραγματοποιηθεί. Πολύ ωραίος τύπος ο Fredrik, αληθινός και ακομπλεξάριστος. Ουσιαστικές και σε βάθος ερωτήσεις και ειλικρινείς απαντήσεις χωρίς φόβο, αλλά με πάθος !

  5. Ραφαηλ Παγωνης

    Αλαλος ρε Νικόλα άψογος
    Ο Fredrik αλάνι.
    Καλά τα εξηγεί

Αφήστε μια απάντηση