Carach Angren – A Dark Theatre Of Thoughts

You are currently viewing Carach Angren – A Dark Theatre Of Thoughts

Οι CARACH ANGREN είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση συγκροτήματος. Πρόκειται για ένα σχήμα με Black, Gothic, Dark και διάφορα άλλα στοιχεία στην μουσική τους. Πέραν αυτού όμως, κάτι που τους κάνει πραγματικά να ξεχωρίζουν, είναι η θεατρικότητά τους. Ένα στοιχείο που δεν απομονώνεται μονάχα στις ηχογραφήσεις αλλά φαίνεται κυρίως στις ζωντανές τους εμφανίσεις, οι οποίες είναι πραγματικά μια εμπειρία που αξίζει κάποιος να ζήσει. Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του νέου τους άλμπουμ «Franckensteina Strataemontanus», μιλήσαμε με τον Ardek. Ας δούμε τι είχε να μας πει…


– Ποιές ήταν οι κυριότερες επιρροές σας όταν ξεκινήσατε τους CARACH ANGREN και τι σας ώθησε να συγκροτήσεις μία μπάντα; Επίσης, το όνομά σας! Το CARACH ANGREN είναι ένα όνομα μέσα από τα βιβλία του Tolkien. Γιατί το διαλέξατε;

Ardek: Δημιουργήσαμε το συγκρότημα το 2003, αρχικά ως project αλλά εξελίχθηκε πολύ γρήγορα καθώς κυκλοφορήσαμε το πρώτο μας Demo CD με τίτλο «The Chase Vault Tragedy». Για αυτή τη κυκλοφορία είχαμε αμέσως την ιδέα να λέμε ιστορίες φαντασμάτων διότι πραγματικά βρίσκαμε έμπνευση σε αυτές και μας φαινόταν ωραίο το να έχουμε μία κεντρική ιστορία σε κάθε κυκλοφορία. Τα πλεονεκτήματα μίας ιστορίας ή μίας βασικής ιδέας (concept) είναι οτι δένει τα πάντα μαζί, τόσο μουσικά όσο και γραφιστικά. Οπότε αυτό που μας ώθησε να κάνουμε τη μπάντα, ήταν το κοινό μας ενδιαφέρον και πάθος για τον τρόμο, το Black Metal και το metal γενικότερα. Νιώθουμε οτι ελκόμαστε από οτιδήποτε σκοτεινό και απλά δεν μπορούσαμε παρά να κάνουμε μουσική και τέχνη. Το όνομα όντως προέρχεται από τον Tolkien, αλλά αυτή είναι και η μόνη σύνδεση, ιδεολογικά μιλώντας. Ο Seregor είχε σημειώσει αυτό το όνομα για κάποιο χρονικό διάστημα και όταν ήρθε ο καιρός να διαλέξουμε όνομα για το συγκρότημα, πρότεινε και αυτό ανάμεσα σε άλλα. Αισθανθήκαμε οτι αυτό ήταν το κατάλληλο, διότι ακούγεται πραγματικά διαβολικό και αρκετά μυστηριώδες.

– Οι CARACH ANGREN θεωρούνται μέρος αυτού που αποκαλούμε Ακραίο Metal (Extreme Metal). Πως θα περιέγραφες εσύ την ακραία μουσική; Όλοι έχουν διαφορετική άποψη για την ακραία μουσική και θα ήθελα να ακούσω τη δική σου τοποθέτηση.

Ardek: Θεωρώ οτι αυτό που μας αρέσει σχετικά με το metal και την ακραία μουσική είναι οτι, γενικότερα, έχει πολύ λιγότερα «όρια» σε σχέση με άλλα είδη. Μπορείς να κάνεις σχεδόν ότι θέλεις μέσα στην ακραία μουσική. Για παράδειγμα, εμείς συνδυάζουμε στη μουσική μας κάποια κλασσικά στοιχεία, έχοντας επιρροές από μουσική υπόκρουση ταινιών. Επίσης, υπάρχει μία ευρεία μουσική παλέτα αντιθέσεων, διότι, όπως δηλώνει και ο «ακραίος» χαρακτηρισμός, μπορεί κάποιος να μπει σε βαθιά ηχητικά μέρη με βάρβαρα παραμορφωμένα, γρήγορα και βαριά σημεία και να τα εμπλουτίσει με το αντίθετο. Μερικά συγκροτήματα είναι ακραία συνεχώς, τα κλασσικά Death Metal συγκροτήματα για παράδειγμα. Σε εμάς αρέσει περισσότερο η αντίθεση. Αν ακούσεις τις εισαγωγές μας, μερικές φορές «ζωγραφίζουν» μία μαγική, παραμυθένια εικόνα, αλλά αυτό δημιουργεί το τέλειο σκηνικό για να εισβάλει το σκότος, και έτσι αυξάνει την επιδραστικότητά του…

– Ήμουν παρών στη συναυλία σας πέρυσι στη Θεσσαλονίκη.  θεατρικότητα, τρόμος, μια πολύ καλή εμφάνιση. Όλα τα παραπάνω είναι μέρος της μουσικής των CARACH ANGREN, όμως γιατί συμβαίνει αυτό; Τι θέλετε να περάσετε στο κοινό;

Ardek: Θέλουμε να έχουν μία πλήρη εμπειρία. Διηγούμαστε ιστορίες και πραγματικά το νιώθουμε αυτό όταν παίζουμε ζωντανά, αυτό είναι που βλέπει κάποιος. Πολλά από αυτά που γίνονται δεν είναι προσχεδιασμένα ή προβαρισμένα αλλά έχουν γίνει δεύτερη φύση μας όλα αυτά τα χρόνια μέσω των παραστάσεων και τις επαναλήψεις. Βλέπουμε το συγκρότημά μας σαν μία ηχητική ταινία, σαν κάτι στο οποίο μπορείς να εμβαθύνεις. Ξέχνα τη ζωή σου για λίγο. Είναι σαν να πηγαίνεις στον κινηματογράφο. Αυτό προσπαθούμε να το πετύχουμε και μέσω των άλμπουμ μας. Το γεγονός οτι κυκλοφορούμε θεματικά άλμπουμ, πιθανότατα «αναγκάζει» τους ακροατές να καθίσουν και να το απολαύσουν από την αρχή ως το τέλος και να μη προσπερνάνε κομμάτια. Η τεχνολογία αυτές τις μέρες έχει κάνει πολύ εύκολο το να «πηδάς» από το ένα κομμάτι στο άλλο και από το ένα άλμπουμ στο επόμενο, όλη την ώρα. Για να μην παρεξηγηθώ, η τεχνολογία είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα, έχοντας όμως το μειονέκτημα οτι υπάρχει το ρίσκο να μην δωθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να βιώθει η πλήρης εμπειρία ενός δίσκου…

Διαβάστε την κριτική του THEGALLERY.GR για το δίσκο των GREEN CARNATION «Leaves of Yesteryear», εδώ

– Το καινούριο σας άλμπουμ «Franckensteina Strataemontanus» είναι ένα υπέροχο άλμπουμ ιστοριών, ένα θεματικό άλμπουμ! Μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα για αυτό; Από που αντλείτε ιδέες για τους στίχους σας; Βοήθησε αυτό στην εξέλιξη των CARACH ANGREN;

Ardek: Ναι, πραγματικά το αισθανθήκαμε ως ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο τέχνης στη καριέρα μας. Είναι ένα θεματικό άλμπουμ σχετικά με τον Johan Conrad Dippel, έναν αλχημιστή που ενέπνευσε τη Mary Shelley να γράψει τη νουβέλα Frankenstein. Ο άνθρωπος αυτός αποτελεί ένα μυστήριο, όντας ταυτόχρονα μία διαβόητη παρουσία. Πιστέψαμε ότι θα μπορούσαμε να καλύψουμε πολλές οπτικές γωνίες σε αυτή την ιστορία, συμπεριλάβαμε φαντασία όπως και γεγονότα. Το άλμπουμ ξεκινά με τον ακροατή να μαθαίνει σχετικά με ένα νεαρό αγόρι που έπαιζε στα δάση κοντά στη Γερμανική πόλη Darmstadt. Αρρώστησε, πέθανε και επέστρεψε από τον τάφο για να φάει τους γονείς του. Στα επόμενα τραγούδια μας συστείνεται ο παρανοϊκός Dippel που δουλεύει στο εργαστήριό του. Προσπαθεί να φτιάξει ένα τέρας έτσι ώστε να δουλέψει πάνω στο αριστούργημά του, το ελιξήριο της ζωής. Το τραγούδι «Sewn For Solitude» αφηγείται την ιστορία από τη προοπτική ενός δημιουργήματος που έχει φτιαχτεί σε ένα εργαστήριο και τώρα πρέπει να κρυφτεί από την ανθρωπότητα. Ένας πολύ θλιβερή νότα. Μετά κάνουμε ένα βήμα μπροστά, στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το «Operation Compass» λέει την ιστορία των βρετανικών δυνάμεων που μάχονται εναντίων των ιταλικών, στη Βόρεια Αφρική. Οι βρετανοί στρατιώτες έχουν εντολές να χρησιμοποιήσουν το λάδι του Dippel (λάδι οστών) για να κάνουν τα πηγάδια μη-ποσιμά σε περίπτωση υποχώρησης. Οπότε εδώ, κάτι που έφτιαξε ο Dippel χρησιμοποιείται ως χημικό όπλο. Στο τραγούδι οι δαιμονικές δυνάμεις που συνδέονται με τον Dippel βγαίνουν από το λάδι και ανασταίνουν τους πεσμένους στρατιώτες σε ένα μανιακό θέατρο παραλόγου από ζόμπι. Τα επόμενα τραγούδια σιγά-σιγά οδηγούν προς το τέλος, όπου ο Dippel εν τέλει πετυχαίνει το στόχο του, δημιουργεί και πίνει το ελιξήριο της ζωής. Παρόλα αυτά, η σάρκα του σαπίζει και πέφτει, αλλά το πνεύμα του είναι καταδικασμένο να περιφέρεται στη γη, χωρίς να μπορεί να φύγει από το σημείο στο οποίο ήπιε το ελιξήριο. Με αυτόν τον τρόπο, το τέλος συνδέεται με την αρχή του άλμπουμ ξανά. Ήταν το πνεύμα του Dippel που είχε μολύνει το νεαρό αγόρι και γι’ αυτό αρρώστησε και βγήκε από τον τάφο.

– Με τη τωρινή παγκόσμια κατάσταση οι περιοδείες είναι πολύ δύσκολες. Ποιά είναι τα σχέδιά σας για την υποστήριξη του «Franckensteina Strataemontanus»;

Ardek: Είμαστε στη διαδικασία γυρίσματος ενός πολύ διεστραμμένου βίντεο όντας επικεντρωμένοι σε αυτό, τη δεδομένη στιγμή. Έχουμε μερικά ακόμα πολύ ενδιαφέροντα σχέδια στα σκαριά και είμαστε πολύ σίγουροι οτι, παρά τις καταστάσεις με τις περιοδείες, το άλμπουμ ήδη έχει τραβήξει μεγάλη προσοχή και θα τραβήξει ακόμη περισσότερη στο μέλλον.

– Τι σας εμπνέει ώστε να δημιουργείτε την μουσική των CARACH ANGREN; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες σας επιρροές;

Ardek: Η κυριότερη επιρροή μας είναι η επαφή μας με τον τρόμο και αντίστοιχες ιστορίες και η ανάγκη να εκφραστούμε μέσω της τέχνης. Ως συνθέτης πάντα έψαχνα να βρω αυτή τη καταπληκτική καινούρια μελωδία ή το μουσικό σημείο που θα διεγείρει τη φαντασία του ακροατή. Νομίζω πως αυτό δεν θα σταματήσει ποτέ και για μένα είναι η υψηλότερη μορφή έκφρασης στην πραγματικότητα που ζούμε. Οπότε αυτή η επιθυμία είναι και η κυριότερη επιρροή μας. Βέβαια, κατά τη διάρκεια της αναζήτησής μας και πάνω στο ταξίδι μας βρίσκουμε ταινίες, βιβλία και άλλες μουσικές που μας εμπνέουν. Όπως για αυτό το άλμπουμ, η πρωτότυπη νουβέλα «Frankenstein» ήταν για μένα μεγάλη έμπνευση. «Έμπνευση» μπορεί να αποτελέσει οτιδήποτε, ύπο αυτή την έννοια. Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν όμως, πάντα νίωθω μία περίεργη αίσθηση «κατανόησης». Κοιτάζοντας πίσω πάντα μπορώ να ενώσω τις κουκίδες που με οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Κοιτάζοντας στο μέλλον ποτέ δε μπορώ να ξέρω, αλλά αυτό είναι και το ωραίο της υπόθεσης…

– Γιατί επιλέξατε να γράψετε για τον τρόμο αντί για τα συνηθισμένα θέματα με το οποία καταπιάνεται το Black Metal;

Ardek: Για μένα πολλά από αυτά τα τυπικά Black Metal θέματα έχουν αναπτυχθεί πολύ ωραία από πολλά άλλα συγκροτήματα. Προσωπικά δεν ένιωσα την ανάγκη να συνεισφέρω σε αυτό. Το ένιωσα ως αρκούντος αναλυμένο και, ίσως, υπερβολικά αναλυμένο. Επίσης, οι καιροί αλλάζουν συνεχώς και πιστεύω πως ακόμα και οι βασικές θρησκείες έχουν εξελιχθεί από τις δεκαετίες του ’80 και ’90. Υπάρχει περισσότερη ελευθερία λόγου και περισσότερη ελευθερία να επιλέξεις το δικό σου δρόμο, αν και αυτό δημιούργησε ένα νέο είδος προβλημάτων, μηδενισμό και αίσθηση αποσύνδεσης μεταξύ των ανθρώπων. Όπως και να έχει, δεν θέλαμε να έχουμε ένα συγκρότημα συνδεμένο με όλα αυτά. Θέλαμε το συγκρότημα μας να είναι διασκεδαστικό, παραμυθένιο. Να σε ταξιδεύει μακριά από τη καθημερινή ρουτίνα. Είναι επίσης πιο «ευχάριστο» να δουλεύεις με αυτό το τρόπο. Δεν είναι τόσο «βαρύ» και τόσο «σοβαρό» όσο κάποιος θα περίμενε ακούγοντάς το. Είναι σαν να γυρίζεις μία ταινία.

– Πως σας επηρεάζει το παραφυσικό; Πιστεύεις οτι υπάρχει κάτι στην άλλη πλευρά;

Ardek: Πάντα έβρισκα αυτό το θέμα γοητευτικό. Η πίστη στο παραφυσικό μπορεί να χαρακτηριστεί ως μία ποικιλόμορφη επίδραση, εξαρτώμενη από τις κουλτούρες, συνδεόμενες σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Είναι πολύ ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, ο κεραυνός αρχικά θεωρήθηκε παραφυσικό φαινόμενο, ακόμα και θεϊκό. Τώρα το βλέπουμε επιστημονικά και δεν μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Αν σκεφτείς αυτό το παράδειγμα, μερικές φορές νιώθω πως με αυτή τη μετάβαση κάτι χάθηκε. Αν μία καλοκαιρινή μέρα κοιτάξω έξω από το παράθυρο και δω ένα κεραυνό, αισθάνομαι ζωντανός, γεμάτος ενέργεια και δέος. Είναι κάτι που χρίζει εκτίμησης. Η επιστημονική εξήγηση δεν εξηγεί αυτή την εμπειρία και θα ήθελα να το διατηρήσω έτσι. Ζούμε σε ενδιαφέρουσες εποχές. Έχουμε πάει από τον θρησκευτικό δογματισμό στον υλισμό (βλέπουμε πράγματα, φτιαγμένα από μόρια, οπότε μόνο αυτό υπάρχει) και πιο πρόσφατα στη κβαντική φυσική. Αυτό που είναι υπέροχο είναι οτι η κβαντική φυσική, βασικά μας αποδεικνύει οτι η ύλη δεν υπάρχει. Όταν κανένας δεν κοιτάει, η ύλη αλλάζει σε μία άγνωστη «μορφή». Εδώ η γλώσσα δεν λειτουργεί πια για να εξηγήσει τι γίνεται. Είμαστε ακόμα γαντζωμένοι με ένα –σχεδόν- θρησκευτικό τρόπο πάνω στην επιστήμη του 20ου αιώνα. Αυτή η εξέλιξη κάνει τα παραφυσικά φαινόμενα να να δείχνουν πολύ πιο «φυσικά». Άρα, μιλώντας θεωρητικά, υπάρχει άλλη πλευρά επειδή η επιστήμη την έχει ήδη αποδείξει. Πως και τι, ακόμα δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, και αν μπορούσαμε, δεν θα ήταν η άλλη πλευρά. Αρκετά με τις φιλοσοφίες όμως, χαχα!

– Η μουσική σας είναι αρκετά «θεατρική». Εκτός του metal φάσματος, υπάρχουν άλλοι μουσικοί καλλιτέχνες που θα θέλατε να συνεργαστείτε, μία παράσταση ή μία ταινία για την οποία θα θέλατε να γράψετε μουσική;

Ardek: Η μουσική μας ακούγεται σε μία πολύ καλή Καναδική ταινία τρόμου με το όνομα «Pyewacket» και ελπίζω τέτοια πράγματα να συμβαίνουν περισσότερο στο μέλλον. Εγω προσωπικά συνθέτω μουσική για ταινίες μικρού μήκους και για μία άλλη ποικιλία από projects, οπότε είμαι πάντα ανοιχτός σε νέες συνεργασίες.

– Υπάρχει κάτι στα σχέδια του συγκροτήματος; Κάτι άλλο που να «τρέχει» τώρα;

Ardek: Όπως είπα,τώρα συγκεντρωνόμαστε στο να κάνουμε ένα νέο βίντεο και ελπίζουμε να μπορέσουμε να περιοδεύσουμε και πάλι πολύ σύντομα μέσα στην επόμενη χρονιά!

– Κλείνοντας, πες μας μερικές λέξεις, συμβουλές ή οτιδήποτε άλλο θα ήθελες να μοιραστείς με τους αναγνώστες του THE GALLERY εδώ στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο…

Ardek: Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Αγαπούμε τους Έλληνες οπαδούς και ανυπομονούμε να ξανάρθουμε!

Συνέντευξη: Φανούρης Εξηνταβελόνης
Μετάφραση/Απόδοση στα Ελληνικά: Θεόδωρος Απέργης
Επιμέλεια Εξωφύλλου: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Σχεδιασμός Συνέντευξης: Νίκος Μανούσης
Επιμέλεια Συνέντευξης: Αλέξανδρος Σουλτάτος
Φωτογραφίες: Stefan Heilemann για την Season Of Mist
Ημερομηνία: 2 Ιουλίου 2020
Διαδικτυακός Σύνδεσμος: CARACH ANGREN – Επίσημη Σελίδα
Copyright © 2020 by THEGALLERY.GR

This Post Has 6 Comments

  1. Giannis Arfaras

    Μπανταρα! Ευχαριστούμε για την συνέντευξη ακόμη μία φορά

  2. Eliraq

    Από τις πρώτες μπάντες που ξεκίνησα το ΒΜ.Η θεματολογία που έχουν επιλέξει ,τους κάνει ξεχωριστούς και ο ήχος τους, επίσης.Τα φωνητικά του Seregor είναι μοναδικά στην ΒΜ σκηνή.Οσο αναφορά για το άλμπουμ Franckensteina Strataemontanus , περίμενα πως και πως να βγει και είμαι πραγματικά ικανοποιημένος.Για μένα,αυτός ο δίσκος είναι καλύτερος και από τα προηγούμενα τους! Ανυπομονώ να ανακοινώσουν συναυλία στην Αθήνα!

  3. Δημος

    Δεν είναι του γούστου μου,αλλά οι απαντήσεις του Ardek υπεραναλυτικες ,πλούσιες,περιεκτικές και αρκουντως φιλοσοφικές. Σε αυτο βεβαια οδήγησαν οι ευστοχες ερωτησεις του συντάκτη. Αλλη μια πολύ καλή δουλειά από το thegallery.gr. Μπράβο σε όλους!

  4. Μενέλαος

    Μπαντάρα α α !!!
    Συγχαρητήρια στον Φανούρη.Πολύ ωραία συνέντευξη.

  5. Spiros M.

    Άλλη μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη , συγχαρητήρια στην ομάδα του the gallery !!

  6. Μπράβο ρε Φανούρη. Για άλλη μια φορά καταπληκτικές ερωτήσεις, εύστοχες και χωρίς να πιάνεις τα κλισέ και τα τετριμμένα.

Αφήστε μια απάντηση